علت تغییر لوگوی گوگل چیست؟

 جهان صنعت نیوز: لوگوی اصلی موتور جست وجوی گوگل، امروز به افتخار یک زن گیاهشناس مکزیکی – آمریکایی تغییر کرده است.

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت های مهم جهانی یکی از روش هایی است که این شرکت در راستای بها داد و ارج نهادن به فعالان عرصه های مختلف و چهره های بزرگی علمی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و مدنی در دستور کار خود دارد.

علت تغییر لوگوی گوگل چیست؟

این بار لوگوی اصلی گوگل به احترام «اینس مکزیا» که یک دانشمند و پژوهشگر مکزیکی – آمریکایی است و در سال ۱۸۷۰ در آمریکا به دنیا آمده است، تغییر کرد.

خانم Ynes Mexia  شهرت و اعتبار علمی خود را به علت گردآوری مجموعه ارزشمندی از گیاهان جدید در مناطق مختلفی از کشور مکزیک و کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به دست آورده است که از آن جمله می توان به کشف نوع تازه ای از گیاهان موسوم به گروه «کاسنیان» اشاره کرد.

علت تغییر لوگوی گوگل چیست؟

این دانشمند آمریکایی توانست در طول حیات علمی و کاری خود نمونه های بسیار زیادی از این تیره از گیاهان را گردآوری و دسته بندی نماید.

این بانوی پژوهشگر در سال ۱۹۵ و در چنین روزی سفر نخست خود را برای گردآوری نمونه های این گونه از گیاهان آغاز کرد و علت اصلی تغییر لوگوی گوگل هم به این مناسبت باز می گردد.

خانم اینس مکزیا در این سفر با تعدادی از پژوهشگران از دانشگاه اسنفورد همراه بود و سفر این گروه به مکزیک سرآغاز این جست وجو و کشف های تاریخی بود.

علت تغییر لوگوی گوگل چیست؟

این بانوی سخت کوش در طول این سفر از بالای یک صخره سقوط کرد و آسیب هایی از محل دست و دنده های خود تحمل کرد. اما با این حال توانست نمونه هایی از ۵۰۰ گیاه تازه را همراه بیاورد که ۵۰ عنوان آن به تازگی کشف می شدند.

وی با این که هیچ گاه علاقه ای به کسب مدارک دانشگاهی از خود نشان نداد؛ اما یکی از بزرگترین پژوهشگر حوزه گیاهشناسی است که توانسته است بیش از ۱۵۰ هزار گونه از گیاهان عمدتا جدید را جمع آوری نماید.

وی در سال ۱۹۳۸ در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

آرشیو لوگوهای مختلف گوگل را می توانید در بخش doodles گوگل ملاحظه کنید

 

درباره گوگل بیشتر بخوانید: 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 48284
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا