صفحات لاغری و جراحی پلاستیک اینستاگرام حذف می شود

جهان صنعت نیوز: شبکه اجتماعی اینستاگرام گفته است که در نظر دارد صفحات مربوط به تبلیغ جراحی پلاستیک و پیشنهاد دهنده های رژیم های لاغری را محدود کرده و از فعالیت آن ها جلوگیری نماید.


گفته شده است که این محدودیت ها شامل حال فیس بوک هم خواهد شد که مالک اصلی شبکه اینستاگرام است.

اِما کالینز، که مدیر سیاست های اجتماعی شبکه اینستاگرام است در این باره گفته است که ما دوست داریم این شبکه برای کاربران فضایی مثبت را ارائه نماید و این سیاست به خاطر کاهش فشارهای روانی است که برخی از این صفحات با فعالیت خود بر مخاطبین تحمیل می کنند.

براساس مقررات جدید فیسبوک و اینستاگرام مطالبی که درباره مسائل فوق منتشر می شود، فقط در اختیار افراد بالای ۱۸ سال قرار خواهد گرفت.

این سیاست مخصوصا درباره صفحاتی است که قیمت خدمات خود را اعلام می کنند و مردم را تشویق به دریافت این خدمات می نمایند.

ضمن این که صفحاتی که درمان های غیرواقعی و معجزه آسا و تبلیغات دروغینی مانند لاغری سریع را تبلیغ می کنند، به طور کلی بسته خواهند شد.

در این باره بیشتر بخوانید: 

ریشه این بحث به چندین ماه قبل برمی گردد، یعنی زمانی که مدیر بهداشت ودرمان بریتانیا خواستار ممنوعیت آگهی های لاغری و کاهش وزن که چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنند و به گفته او اثرات زیان باری بر سلامت روانی نوجوانان دارند، شد.

در تحولی دیگر، مدتی پیش سازمان نظام پزشکی ایران هم تبلیغات دارویی، بهداشتی، پزشکی و آرایشی  بدون مجوز را در شبکه های اجتماعی ممنوع اعلام کرد.

تعدادی از فعالان اجتماعی و چهره های مشهور از این اقدام اینستاگرام استقبال کرده و آن را به نفع جوانان می دانند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 49554
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا