صادرات کیوی آزاد شد

جهان صنعت نیوز: محمود بازاری مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی با اعلام این خبر گفت: محدودیت صادرات محصول کیوی که از نیمه تیرماه امسال به اجرا در آمده بود ناشی از تصمیم میز ملی صادرات مرکبات و کیوی در استان مازندران بود.

وی در توضیح دلایل این ممنوعیت افزود: ما برای اینکه محصول صادراتی کیوی که به بازارهای جهانی عرضه می شود دارای کیفیت مناسب باشد این ممنوعیت را به اجرا درآوردیم. زیرا نیاز بود محصول صادراتی کیوی به قند مطلوب برای صادرات برسد و مانع از آن شویم که با صادرات محصولات فاقد کیفیت بازار جهانی خود را از دست بدهیم.

بازاری گفت: هدف ما صیانت از برند محصول ایرانی بوده که با توجه به نیاز بازار کشورهای همسایه خود اکنون ظرفیت صادرات بیشتر از میزان فعلی است ولی لازم است که صادرکنندگان برای حفظ بازار و جلوگیری از نوسانات احتمالی اقدام به عقد قراردادهای بلند مدت و ایجاد شبکه ارسال محصول بصورت مستمر کنند.

کشورهای روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان مهمترین خریداران محصول کیوی ایران هستند که صادرات این محصول به کشورهای یادشده در سال گذشته ارزشی معادل ۹۶ میلیون دلار برای کشاورزان و صادرکنندگان ایرانی به همراه آورده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 53764
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا