شش ویتامین مهم برای آقایان

جهان صنعت نیوز: اگر به دنبال کاهش وزن، ساخت عضله، تامین انرژی بیشتر، هوشیارتر کردن ذهن و مبارزه با بیماری ها هستید، در اینجا شش ویتامین مهم برای آقایان را معرفی می‌کنیم که بدن شان بیشترین نیاز را به آن ها دارد.


کولین

این ماده دی ان ای را ترمیم می‌کند و از عملکرد مغز حمایت می‌کند. کمبود آن می‌تواند شما را در معرض تخریب کبد قرار دهد و حتی به سرطان کبد منجر شود. درباره منبع این ماده حیاتی خوش بختانه اصلا مشکی وجود ندارد چراکه تخم مرغ سرشار از کولین است.

دریافت مکمل

مکملی انتخاب کنید که کمتر از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه را تامین کند؛ چرا که مقداری احتیاج دارید که فقط ذخیره را کامل کنید. کولین اضافی تبدیل به باکتری گوارشی می‌شود که باعث بوی بدن است.

منیزیم

این ماده که به «غذای مغز» هم شهرت دارد، شاید بتواند به درمان سردردها کمک کند و حالت روحی را بهبود ببخشد. بهتر است بدن ما روزانه به مقدار ۴۰۰ میلی گرم از این ماده را دریافت نماید.

دریافت از منابع طبیعی

گیاهان سرشار از منیزیم هستند. منابع غنی از این ماده شامل این موارد هستند: کنجد (۱۲۶ میلی گرم در هر یک چهارم لیوان)، تخم کدو (۱۰۰ میلی گرم در هر یک چهارم لیوان) و بادام (۹۷ میلی گرم در هر یک چهارم لیوان). به لحاظ تکنیکی لوبیا سبز یک دانه است که در هر لیوان ۸۴ میلی گرم منیزیم دارد.

دریافت مکمل

برای اکثر مردانی که منیزیم رژیم شان کم است، توصیه می‌شود روزانه از طریق مکمل ۳۵۰ میلی گرم دریافت کنند. لازم است بدانید که بدن ما منیزیم سیترات را بهتر از همه مدلها جذب می‌کند. در ادامه ۱۰ مورد از موادی که منیزیم بالایی دارند را معرفی می‌کنیم:

  • اسفناج – ۱ پیمانه: ۱۵۷ میلی گرمپ
  • برگ چغندر – ۱ پیمانه: حدود ۱۵۴ میلی گرمپ
  • دانه های کدوتنبل – یک هشتم پیمانه: ۹۲ میلی گرم
  • ماست یا کفیر: ۱ پیمانه: ۵۰ میلی گرم
  • بادام – یک اونس: ۸۰ میلی گرم
  • لوبیای سیاه – یک دوم پیمانه: ۶۰ میلی گرم
  • آووکادو – یک عدد متوسط: ۵۸ میلی گرم
  • انجیر – یک دوم پیمانه: ۵۰ میلی گرم
  • شکلات تلخ – یک مربع چهارگوش-۹۵ میلی گرم
  • موز – یک عدد متوسط: ۳۲ میلی گرم

ویتامین ب ۱۲

این ماده ناقل های عصبی مغز را فعال نگه می‌دارد. بنابراین اطلاعات می‌توانند به‌خوبی منتقل شوند.

حتی کم‌بود اندکی در ویتامینb12  می‌تواند سرعت قوه شناسایی بدن را کاهش دهد. بدن برای ساخت شایسته گلبول های قرمز خون به B12 نیاز دارد.

دریافت از منابع طبیعی

استیک بیشتری بخورید. گوشت و غذاهای دریایی منابع اصلی ب ۱۲ هستند و گوشت خواران خیلی ساده با خوردن یک استیک ۱۷۰ گرمی می‌توانند به ۲٫۴ میکروگرم روزانه دستیابی پیدا کنند و جالب است بدانید که تن ماهی ۲.۵ میکروگرم B12 دارد.

دریافت مکمل

اگر رژیم غذایی‌تان از لحاظ گوشت و ماهی خیلی غنی نیست باید دریافت B12 را مورد توجه بیشتری قرار دهید و در آزمایش خون بعدی حواستان به سطح B12 خون باشد.

اگر B12 پایین باشد می‌توانید از طریق مکمل آن را به رژیم اضافه کنید تا به محافظت از مغز و خون کمک کنید.

ویتامین D

ویتامین نور خورشید باعث بهبود حالت روحی و کاهش خطر ناراحتی‌های قلبی، سرطان، دیابت و آلزایمر می‌شود

دریافت از منابع طبیعی

بهتر است دائم درمعرض نور خورشید باشید و بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر لباس به تن نداشته باشید که از ویتامین D بی نیاز شوید.

در غیر این صورت باید غذهایی مثل لبنیات غنی شده و ماهی های چرب مثل سالمون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به لحاظ تکنیکی لبنیات غنی شده خودشان مکمل به حساب می‌آیند. شیر حدود ۱۰۰ واحد ویتامین D در هرلیوان تامین می‌کند، اما این میزان خیلی کمتر از معیار ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ واحد روزانه است.

بیشتر بخوانید: 

ویتامین K

ویتامین K به جلوگیری از انباشت کلسیم در عروق کمک می‌کند. افرادی که حداقل ویتامین K را دارند نزدیک به ۳ برابر بیشتر از کسانی که ویتامین K کافی داشتند، درمعرض خطر ناراحتی قلبی قرار دارند.

از دریافت منابع طبیعی هرگز از سالاد غافل نشوید. یک لیوان کوچک کلم پیچ حاوی ۱۱۳ میکروگرم ویتامین K دارد که ۹۴ درصد از نیاز روزانه است.

اسفناج و کاهو هم منابعی عالی به حساب می‌آیند.

شش ویتامین مهم

برای دریافت از مکمل ها، بزرگسالان نیاز به ۱۲۰ میکروگرم ویتامین K در روز دارند، اما میزان لازم برای یک مرد با جثه متوسط به سختی روزی به ۸۵ میکروگرم می‌رسد، بنابراین مصرف مکمل را روی دز حداقل ۴۵ میکروگرم قرار دهید.

روی (زینک)

در آنتی اکسیدان ها، روی خیلی مهم است. این ماده در هر سلول یافت می‌شود. این ماده به درمان زخم ها کمک می‌کند و به شکست دادن ویروس ها یاری می‌دهد.

اگر می‌خواهید بچه دار شوید باید روی را به خوبی بشناسید؛ چون باعث ارتقای کیفیت اسپرم می‌شود.

دریافت از منابع طبیعی

باید روزی ۱۱ میلی گرم روی دریافت کنید. ۶ عدد صدف ۳ برابر این مقدار روی دارد. جالب است که بدن می‌تواند روی اضافه را ذخیره کند.

دریافت مکمل

اگر متوجه شدید که انرژی تان کم شده دنبال مکملی باشید که روی و مس را همزمان تامین کند تا به حمایت از سلول های تولید مثل و سیستم اعصاب مرکزی کمک کند.

این ۲ ماده با هم کار می‌کنند و دریافت روی تنها باعث کسری مس می‌شود.

احسان عابدی – مربی بدن ساز و مشاور تغذیه

 https://www.instagram.com/fitwithehsan

 مطالب دیگر از این نویسنده

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 51484
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا