شرایط دشوار مهاجران پذیرفته نشده در اردوگاه‌های یونان

جهان صنعت نیوز: شماری از مهاجران غیرقانونی که تاکنون در اردوگاه پناهجویی آتن، پایتخت یونان پذیرفته نشده‌اند علاوه بر نداشتن آب، برق و امکانات اولیه زندگی، ناچار به مقابله با شرایط نامساعد آب و هوایی نیز هستند.

تنها درخواست نزدیک به ۱۸ مهاجر غیرقانونی از جمله شماری کودک و یک زن باردار که در داخل چادرهایی در نزدیکی یکی از اردوگاه‌های پناهجویی آتن پایتخت یونان بدون داشتن آب، برق و امکانات اولیه زندگی به سر می برند پذیرش در این اردوگاه است.

شرایط دشوار زندگی آنان همزمان با فرارسیدن فصل سرما و بارش شدید باران دشوارتر می شود.

محمد جواد ۳۰ ساله تبعه افغانستان در گفتگو با خبرنگار «آناتولی» با اشاره به اینکه ۲ ماه است در این منطقه در چادر زندگی می کند اظهار داشت: شرایط زندگی در اینجا بسیار سخت و دشوار است.

او ادامه داد: بزرگترین مشکل مان نداشتن مواد غذایی است. برخی خانواده‌ها ۴ ماه است در خارج از این اردوگاه زندگی می کنند. تنها به ساکنان اردوگاه غذا داده می شود. کلیسایی در مرکز شهر که میان افراد بی خانمان غذا توزیع می کند به ما نیز مواد غذایی می دهد.

محمد با اشاره به دیدار یکی از مقامات یونان از آنان پس از بارش شدید باران افزود: همواره به ما می گویند که باید صبر کنید. از او پرسیدیم که چرا با وجود ظرفیت خالی این اردوگاه ما همچنان در خارج از آن هستیم. اما کسی پاسخ صریح نمی دهد، همه می گویند باید صبر داشته باشید.

جنبش مقابله با نژادپرستی و تهدید ناشی از فاشیسم (KEERFA) در خصوص وضعیت این پناهجویان اعلام کرد: این افراد می خواهند که در اردوگاه زندگی کنند نه در چادرها. دولت یونان و شهرداری آتن لازم است به فوریت این مشکل را حل کند. این مهاجران هر روز با تهدید برخورد خودروهایی که از این منطقه عبور می کنند با آنان مواجه هستند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 62703
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا