کره‌جنوبی به دنبال تحریم ۳۵۰ میلیون دلاری علیه آمریکا

جهان صنعت نیوز  |   طبق اظهارنامه تنظیم شده در سازمان جهانی تجارت (WTO)، کره جنوبی در تلاش برای اعمال تحریم تجاری به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار در سال علیه آمریکا است.


کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ تعرفه‌هایی که از سوی آمریکا علیه لوله‌های فولادی مورد استفاده در صنعت انرژی وضع شد را در سازمان جهانی تجارت به چالش کشید.

واشنگتن اعلام کرده که هدف از این تعرفه‌ها، متوقف کردن صادرات محصولات ارزان قیمت کره‌ای است. پس از این که کره جنوبی در شکایت خود علیه آمریکا در سازمان جهانی تجارت برنده شد، به آمریکا تا ۱۲ ژوییه فرصت داده شد تا از حکم صادره تبعیت کند.

کره جنوبی اعلام کرده که آمریکا به این حکم عمل نکرده و سئول درصدد وضع تعرفه‌های مشابه علیه تجارت کالاهای آمریکا است.

در درخواست کره جنوبی از سازمان جهانی تجارت برای تحریم تجاری آمریکا آمده که بر مبنای آمار موجود، ارزش برآورده شده این تعرفه‌ها،  سالانه ۳۵۰ میلیون دلار است.

کره جنوبی قصد دارد این تحریم‌ها را با وضع تعرفه روی برخی از محصولات آمریکایی که بعدا اعلام خواهند شد، اعمال کند.

ارزش صادرات لوله‌های فولادی کره جنوبی به آمریکا ۸۱۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ بود و از رونق صنعت نفت و گاز شیل سود می‌برد.

تاریخ درخواست کره جنوبی برای تحریم آمریکا در برنامه سازمان جهانی تجارت نهم اوت قید شده است اما آمریکا احتمالا به این درخواست اعتراض می‌کند و دور جدید از مرافعه حقوقی ایجاد می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، کره جنوبی پیش از این از سیستم مذکور برای دریافت چراغ سبز برای تحریم تجاری استفاده کرده است. این کشور در فوریه حق وضع تحریم سالانه به ارزش ۸۵ میلیون دلار علیه واشنگتن بر سر تعرفه واردات ماشین لباسشویی کره‌ای را به دست آورد.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 38134
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا