پایان جشن های ژاپنی ها برای تاجگذاری امپراتور

جهان صنعت نیوز: ژاپن تاجگذاری امپراتور جدیدش را جشن گرفته است. دیروز در توکیو جشن و پایکوبی کردند و آهنگ‌های گوناگونی نواختند. ناروهیتو شش ماه پیش جانشین پدرش، آکیهیتو شد و سه هفته پیش رسماً به تخت امپراتوری تکیه زد. اما جشن‌ها به خاطر توفان تا دیروز به تعویق افتاده بود. این جشن ها دیروز رسما تمام شد و امپراتور جدید کار خود را آغاز کرده است.


«نارو هیتو» امپراتور جدید ژاپن سه هفته پیش با حضور نمایندگانی از ۱۸۰ کشور به طور رسمی در توکیو تاجگذاری کرد و فعالیت خود را به عنوان امپراتور ژاپن آغاز کرد.

به گزارش “ان. اچ. کی”، امپراتور ناروهیتو در ماه مه عنوان امپراتوری را به ارث برد اما این جانشینی امروز با حضور مهمانان عالی رتبه ای از ژاپن و دیگر کشورها جشن گرفته شد پیش از مراسم، امپراتور مراسمی مذهبی را در کاخ امپراتوری واقع در مرکز توکیو انجام داد.

در مراسم امروز امپراتور از سه مکان مقدس امپراتوری دیدن کرد او به الهه خورشید، روح نیاکانش و خدایان مختلف دیگر گزارش داد که مراسم به تخت نشینی امروز برگزار خواهد شد سپس، ملکه به طور جداگانه از این سه مکان مقدس در محوطه کاخ امپراتوری دیدن کرد ولیعهد آکیشینو و همسرش و دیگر اعضای خانواده امپراتوری نیز به همراه سران کشورها در این مراسم شرکت کردند.

حدود دو هزار نفر از جمله نخست وزیر، رئیس مجلس سنا، رئیس مجلس نمایندگان، قاضی ارشد دیوان عالی کشور، روسای تجاری و شخصیت های خارجی در این رویداد شرکت داشتند.

ناروهیتو ۵۹ ساله که دانش آموخته دانشگاه آکسفورد است در ماه مه گذشته و به دنبال کناره گیری آکیهیتو، صد و بیست و ششمین امپراتور ژاپن شد.

همچنین امروز به مناسبت تاجگذاری امپراتور ژاپن ۵۵۰ هزار زندانی عفو و تخفیف مجازات گرفتند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 60322
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. مردم عامی جهان همه سرکارند از اروپا و آمریکای مدرن گرفته تا ژاپن پیشرفته و صنعتی تا برسد به سایر کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه و توسعه نیافته … تا موقعی که ما مردم عادی فکر میکنیم سیاستمداران تافته های جدا بافته و خدایان روی زمین هستند و برای تماشای آنها حاضریم عمر گرانمایه خود را در صفهای طولانی در فشار جمعیت و در سرما و گرما صرف کنیم … باید زمامدارن و حاکمان برگرده ما مردم سوار شوند و سواری مجانی بگیرند که هیچ تازه بابت آن مالیات و انوع هزینه ها را از ما مطالبه کنند …
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل :pensive::disappointed::sob:

دکمه بازگشت به بالا