واکنش چین به اظهارات مداخله‌جویانه پمپئو

جهان صنعت نیوز| سفارت چین در واشنگتن به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره رویداد میدان «تیان آنمن» واکنش نشان داد و آن را دخالت در امور داخلی یک کشور دانست.


سفارت چین با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سی‌اُمین سالگرد رویداد میدان «تیان آنمن» را دخالت در امور داخلی چین توصیف کرد.

سفارت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد «حقوق بشر در چین در بهترین وضع خود قرار دارد و اظهارات وزیر خارجه آمریکا متعصبانه و محقرانه است».

پکن همچنین اظهارات پمپئو را دخالت مستقیم در امور داخلی چین عنوان کرد.

بر اساس برآوردهای رسمی، در ۴ ژوئن ۱۹۸۹ تظاهرات بزرگ دانشجویی در میدان تیان آنمن پکن برگزار شد. ارتش چین برای پراکنده کردن معترضان وارد عمل شد و در این رویداد بیش از ۲۰۰ تن کشته و نزدیک به ۷ هزار نفر زخمی شدند. برخی فعالان حقوق بشر مدعی هستند تعداد تلفات بیش از هزار نفر بوده است.

پیش از این، مایک پمپئو دولت پکن را موظف کرده بود تا در سالگرد این رویداد، افرادی که ادعا شده در جریان مبارزه علیه نقض حقوق بشر بازداشت شده اند، آزاد شوند.

پمپئو همچنین طی لفاظی هایی، چین را به سوءرفتار علیه شهروندان این کشور متهم کرده بود.

روز گذشته نیز وزیر دفاع چین ضمن حمایت از اقدام دولت در رویداد تیان آنمن گفت: «یک آشفتگی سیاسی روی داده بود و دولت مرکزی باید آن را فرو می‌نشاند. دولت برای متوقف کردن این آشفتگی مصمم بود و سیاست درستی را اتخاذ کرد.»

عمومی
شناسه : 24125
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا