واکنش پنتاگون به تهدید اماکن فرهنگی ایران: ما به قواعد بین‌المللی پایبندیم

به گزارش جهان صنعت نیوز: وزیر دفاع آمریکا بدون ارایه توضیح بیشتر به خبرنگاران گفت که در صورت وقوع درگیری نظامیان آمریکا به معاهدات جهانی در هنگام جنگ عمل خواهند کرد

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای مکرر دونالد ترامپ برای هدف قرار دادن اماکن فرهنگی ایران گفته نیروهای نظامی ایالت متحده به معاهدات بین‌المللی در هنگام جنگ پایبند خواهد بود.

این اظهارات را روز دوشنبه، ششم ژانویه، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به خبرنگارانی گفت که از او مکررا درباره اظهارات رئیس جمهوری آمریکا و تهدید حمله به ۵۲ نقطه از جمله اماکن فرهنگی ایران سوال می‌کردند.

رئیس جمهور آمریکا درباره اقدام تلافی‌جویانه به ایران هشدار داده و در توییتی نوشته بود آمریکا ۵۲ مرکز ایرانی از جمله مکان‌های فرهنگی را در تیررس خود دارد.

این اظهارات را که آقای ترامپ روز گذشته یک بار دیگر بر آن تاکید کرد با واکنش‌های فراوانی در داخل و خارج آمریکا روبرو شده است.

روز دوشنبه یونسکو، مدیر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، که نظارت بر اماکن تاریخی و فرهنگی جهان را بر عهده دارد، گفت که بر اساس مفاد کنوانسیون‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۷۲ کشورهای امضاکننده نباید مرتکب اقدام عمدی برای آسیب زدن به میراث فرهنگی و طبیعی در خاک کشورهای امضاکننده دیگر شوند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد تاکید کرده است که آمریکا و ایران هر دو این کنوانسیون‌ها را امضا کرده‌اند.

واکنش یونسکو از سوی اودره آزوله، دبیر کل آن در دیدار با احمد جلالی نماینده ایران در این سازمان بیان شده است.

ایران پیشتر گفته بود که در ارتباط با توییت تهدیدآمیز آقای ترامپ به یونسکو شکایت خواهد کرد.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 80637
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا