واکنش انگلیس به پاسخ تلافی جویانه ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از فارس: دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) انتقام موشکی ایران از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران به دست نظامیان تروریست آمریکایی را محکوم کرد.


راب با صدور بیانیه‌ای توهین‌آمیز گفت: «ما این حمله به پایگاه‌های نظامی عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف از جمله انگلیس بودند، محکوم می‌کنیم».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، راب ضمن ابراز نگرانی درباره عواقب این حمله، افزود:«ما از گزارش‌ها درباره تلفات و به کار رفتن موشک‌های بالستیک [در این عملیات] نگران هستیم».

وزیر خارجه انگلیس در ادامه با لحنی غیرمحترمانه خطاب به ایران اظهار داشت:«ما از ایران می‌خواهیم این حملات بی‌ملاحظه و خطرناک را تکرار نکند و در عروض به دنبال کاهش‌تنش فوری باشد».

راب در پایان اضافه کرد: «جنگ در خاورمیانه فقط به نفع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است».

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد. 

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 80967
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا