واعظی: داماد آقای روحانی در جریان امور دولت و نهاد نیست

جهان صنعت نیوز| محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر کامبیز مهدی‌زاده (داماد روحانی) که گفته بود« روحانی مظلوم‌ترین و تنهاترین رئیس‌جمهور ایران است و متاسفانه اطرافیان رییس‌جمهور هستند که به او لطمه می‌زنند»، گفت: «در رابطه با مصاحبه داماد جناب آقای روحانی باید بگویم که ایشان در جریان کارهای اجرایی دفتر آقای رئیس‌جمهور، نهاد و دولت نیستند، اما از باب اینکه رابطه‌ای عاطفی با آقای رئیس‌جمهور داشته‌اند احساس خود را بیان کردند. این نظر شخصی ایشان است و نباید بیش‌تر از این به آن بها داد.»


رئیس دفتر روحانی درباره این مطلب که رییس‌جمهوری با گروه‌های سیاسی ارتباط کمتری به نسبت روسای جمهور قبلی دارد، خاطرنشان کرد: «آقای رئیس‌جمهور چه در زمان دولت یازدهم چه در زمانی که رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بود و چه در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، هیچ‌گاه اهل این نبودند که مرتبا با افراد مختلف گعده داشته باشد».

واعظی همچنین در پاسخ به این سوال که چند برادر دارد گفت:‌ «ما ۶ برادر هستیم که ۳ نفرمان آمریکا بودیم و ۳ نفر دیگر در قم. یکی از برادرانم در حال حاضر رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است. دیگری استاد دانشگاه است اما درس خارج خوانده و معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی است، برادر دیگرم هم که درس خارج و علوم قدیم خوانده پزشک است. دوستان به شوخی می‌گفتند که حاج آقا خیلی آینده‌نگرند زیرا ۳ تا از پسرهایشان را به قم و ۳ تا را به آمریکا فرستاده‌اند».

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت پیش‌بینی می‌کرد که آمریکا ممکن است به هر دلیلی از برجام خارج شود، گفت: در همه تصمیمات به نوعی احتمالاتی وجود دارد اما روی چیزی که این همه کار شده بود، کنگره‌های بزرگی برگزار شده بود، حتی در آنجا احزابی ریشه‌دار حاکم بودند و هیچ‌گاه نشنیدیم که هنگام مذاکره دولت اوباما با دولت ایران، جمهوری خواهان علیه برجام به میدان بیایند. ما با چنین رویدادی مواجه نشدیم. بر این اساس پیش‌بینی این رفتار آقای ترامپ را نداشتیم.

واعظی در پاسخ به این سوال که اگر اتفاقی که برای وزیر خارجه در جریان سفر اسد به ایران افتاد، برای شما می‌افتاد، چه واکنشی نشان می‌دادید، گفت:‌ اولین اقدامی که انجام می‌دادم، اجازه می‌دادم صبح شود، قطعا خدمت آقای رئیس‌جمهور می‌آمدم، با ایشان صحبت می‌کردم و هر حرفی که داشتم در آنجا مطرح می‌کردم و به توافق می‌رسیدم که باهم چه کار کنیم. این اقدام است که اگر برای من پیش می‌آمد انجام می‌دادم.

رییس‌دفتر روحانی در واکنش به این مطلب که به نظر می‌رسد با توجه به نقش محوری نوبخت و تاثیرگذاری چهره‌‌هایی چون علی جنتی و سلطانی‌فر در کابینه تصریح کرد: نقش حزب اعتدال و توسعه در دولت مانند باقی احزاب است، یعنی هرکسی بخواهد نقش این حزب را در تصمیم‌گیری، خط‌دهی و … در دولت مطرح کند، به نظرم اطلاعات ندارد.

واعظی در واکنش به  احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و جریان اعتدالی برای حضور در انتخابات سال ۹۸ با بی‌میلی پاسخ می‌دهد: من امیدوارم هرکسی حق دیگران را به رسمیت بشناسد و تمامیت‌خواهی نکند و این ائتلاف( ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون) باید ادامه پیدا کند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12529
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا