نقش استراتژیک راه ابریشم هوایی در گشایش اقتصادی ایران

 جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون عمران مجلس پیشنهادات مطرح شده برای ایجاد راه ابریشم هوایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: راه ابریشم در قدیم یکی از استراتژی ترین راه های دنیا بود که اقتصاد مبتنی بر این مسیر، بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه ابریشم، شرق قاره آسیا را به غرب قاره اروپا متصل کرده است، ادامه داد: این مسیر کشورهای بسیاری را در بر می گیرد که بهره گیری از ظرفیت های این کشور می تواند برای اقتصاد هر کشوری راه گشا باشد.

وی گفت: امروز با توجه به معادلات سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشورها، ایجاد کریدورهای هوایی و زمینی منطقه ای و بین المللی می تواند به کمک ما بیاید، در شرایط کنونی با توجه به اعمال تحریم ها توسط آمریکا، ایجاد کریدوری مانند راه ابریشم هوایی در کنار راه ابریشم دریایی و راه ابریشم اقتصادی، نقش به سزایی در توسعه اقتصادی ایران خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ارتباط بیشتر میان کشورهای مربوطه، کاهش میزان مصرف سوخت، ایمنی فضای پرواز و افزایش درآمد کشورهای از محل تردد هواپیما بخشی از آثار مثبت راه اندازی

افضلی گفت: در شرایط کنونی راه اندازی راه ابریشم هوایی برای کشورهای مرتبط در این مسیر، جذابیت اقتصادی و سیاسی فراوانی دارد که قطعا این مسئله راه را برای تحقق آن باز خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا توسعه اشکال متفاوت راه ابریشم از جمله راه ابریشم هوایی صرفه اقتصادی بسیاری برای کشورهای مربوطه دارد، ایران نیز با تحقق این موضوع، به منافع بسیاری دست خواهد یافت، از این رو امیدوارم این پیشنهاد اساسی و مهم عملیاتی شده و یک اتحاد هوایی میان کشورهای اورآسیا ایجاد شود.

اقتصاد کلان
شناسه : 36733
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا