اقامت ۵ ساله قطر برای سرمایه گذاران خارجی

جهان صنعت نیوز: امیرنشین ثروتمند قطر، روز گذشته اعلام کرد که اقامت ۵ ساله قطر برای سرمایه گذاران خارجی برای اولین بار در قالب ویزای اقامت میان مدت اعطا نماید.


دوحه اعلام کرده است که به شهروندان خارجی که نسبت به سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند، ویزای ۵ ساله خواهد داد.

اگرچه مقامات این کشور مشخص نکرده اند که میزان دقیق سرمایه گذاری برای دریافت این اقامت چقدر است، اما به نظر می رسد مطابق مقررات جدید فعالان بازار املاک هم می توانند از مزایای این اقامت ناشی از سرمایه گذاری استفاده نمایند.

این تصمیم تحول عمده ای در شرایط اخذ اقامت این کشور محسوب می شود چون قبل از این، دریافت ویزا و اقامت این کشور برای سرمایه گذاران خارجی مستلزم اسپانسر شدن از سوی یک تبعه قطری یا یک شرکت مستقر در این کشور بود.

مقامات این امیرنشین اقدامات تازه خود را در راستای سیاست تنوع بخشی اقتصادی می دانند.

این کشور چندی پیش هم قانونی را مصوب کرد که براساس آن سرمایه گذاران خارجی می توانستند کل سهام شرکت های خود را، درصورتی که مرتبط با انرژی نباشد، در اختیار داشته باشند.

این درحالی است که قبل از تصویب قانون فوق، خارجی ها می توانستند فقط ۴۹ درصد سهام شرکت های خود را در این کشور تملک نمایند.

قطر که یکی از کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس  است، دوسال است که با برخی از همسایگان خود از جمله عربستان سعودی به اتهام حمایت از گروه های تروریستی ارتباط دیپلماتیک ندارد. اقامت ۵ ساله قطر برای سرمایه گذاران خارجی در حالی به عنوان پیشنهاد جذاب این کشور ارائه می شود که تحولات منطقه، سرمایه گذاران خارجی نگاه مثبتی به منطقه خاورمیانه ندارند.

در یکی از موارد اخیر در حالی که شرکت آرامکو قصد داشت به فروش سهام خود در بازارهای بین المللی گام جدیدی در مسیر فعالیت های خود بردارد، با وقوع حملات پهبادی به تاسیسات نفتی این شرکت علاقه مندان به خرید این سهام گران قیمت تردیدهایی در این زمینه ابراز کردند و قیمت سهام این شرکت نیز در بازارهای سهام جهان کاهش یافت. 

به دنبال این تحولات کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی از کشورهای غربی و آمریکا درخواست کردند که با حضور نظامی بیشتر در منطقه نسبت به تامین منافع ممالک عربی اقدام عملی را در دستور کار خود قرار دهند. 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 48785
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا