فضای بین ماه و زمین؛ منطقه اقتصادی جدید چین شد

جهان صنعت نیوز:  از آنجایی که زمین برای آرزوهای بلند پروازانه اقتصادی چین بسیار کوچک است، این کشور در نظر دارد  تجارت خود را فراتر از سیاره زمین توسعه دهد و تا ۲۰۵۰ یک منطقه اقتصادی بین ماه و زمین ایجاد کند.

بائو ویمین، سرپرست کمیسیون علم و فناوری در  شرکت علم و فناوری هوافضای چین گفت این منطقه جدید بخش هایی از فضای نزدیک به زمین و ماه و فضای بین آن دو را پوشش می دهد. این شرکت پیمانکار اصلی این برنامه فضایی ملی است.

 متخصصان صنعتی می گویند این پروژه حدود ۱۰ تریلیون دلار برای چین سودآوری دارد.

بائو در گزارشی در مورد توسعه فضای زمین و ماه گفت که این منطقه ظرفیت اقتصادی بالایی دارد بنابراین چین باید در مورد سیستم های حمل و نقل فضایی مطمئن و کم هزینه بین زمین و ماهواره هایش مطالعه کند.

 فناوری اولیه قرار است تا سال ۲۰۳۰ به پایان برسد در حالی که انتظار می رود فناوری اصلی مربوط به حمل و نقل تا ۲۰۴۰ ایجاد شود. تا اواسط قرن حاضر چین می تواند با موفقیت این منطقه اقتصادی فضایی را بسازد.

چین  به سرعت در حال توسعه بخش فضایی خود و مطالعه ماه در سالهای اخیر است. شرکت خصوصی « آی اسپیس » در ماه جولای یک موشک حامل را در اولین ماموریت موفقیت آمیز مداری توسط صنعت هوافضای چین به فضا فرستاد. سال گذشته چین کاوشگر چانگ ای ۴ را پرتاب کرد و در سوم ژانویه با موفقیت ماه پیمای خود را بر روی ماه فرود آورد.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 58023
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا