عربستان و بحرین موافق طرح صلح ایران هستند

جهان صنعت نیوز: برخی منابع اعلام کردند که تهران از طرف عربستان سعودی و بحرین پاسخ مثبتی به نامه اش در خصوص طرح صلح با همسایگان دریافت کرده است و عربستان و بحرین موافق طرح صلح ایران هستند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد که حسن روحانی طی نامه‌ای به سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و همچنین عراق درخواست همکاری آنها در طرح صلح پیشنهادی ایران برای تأمین صلح و ثبات در منطقه را مطرح کرده است.

موسوی خاطر نشان کرد: «پس از ارائه “پویش صلح هرمز” توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشورهای یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آنها در پردازش و اجرای آن شدند.»

روزنامه «الجریده» کویت در این زمینه اطلاع داد: ایران در اقدامی بی‌سابقه، نخستین نامه مکتوب خود به عربستان سعودی و بحرین را از طریق کویت ارسال کرد که در آن، طرح ابتکاری خود برای تامین امنیت ناوبری در تنگه هرمز و طرحش برای برقراری صلح با تمامی همسایگان در منطقه را آورده است.

روزنامه الجریده به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران، افزود: ایران دو نامه‌ را به دستیار وزیر خارجه کویت تحویل داده که توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امضا شده که در خطاب به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین است.

در این خبر به نقل از منبع آمده است: ایران این موضوع را از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری کرده و واکنش مثبت کشورهای منطقه در این زمینه، به‌ویژه درخصوص تامین امنیت ناوبری در تنگه هرمز، برقراری صلح در منطقه و حل و فصل اختلافات با همسایگان، را دریافت کرده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 57833
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا