صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت سونی برای کمک‌ به قربانیان کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شرکت سونی دیروز پنج‌شنبه اعلام کرد صندوقی ۱۰۰ میلیون دلاری راه‌اندازی کرده تا به افرادی کمک کند که تحت تاثیر کروناویروس جدید قرار گرفته‌اند.

این کمپانی واقع در توکیو گفت: این ابتکار بر سه حوزه اثرگذار خواهد بود؛ حمایت از افراد حرفه‌ای عرصه پزشکی که در خط مقدم مقابله با بیماری قرار دارند، کمک به کودکان و مدرسانی که باید از راه دور کار کنند، و حمایت از اعضای جامعه خلاق در صنعت سرگرمی که به شدت تحت تاثیر گسترش ویروس قرار گرفته است.

این شرکت همچنین گفت هر چقدر که ۱۱۰ هزار کارمندش در سراسر جهان به این افراد پول اهدا کنند، سونی هم به همان میزان پول اضافه می‌کند.

صندوق حمایتی این غول تکنولوژی و سرگرمی ژاپنی در حالی راه‌اندازی شده که تعدادی از بازیگران بزرگ صنعت سرگرمی و شرکت‌های تکنولوژی هم حرکت‌های مشابهی انجام داده‌اند.

نت‌فلیکس ۱۰۰ میلیون دلار به افراد حرفه‌ای بخش تولید اهدا می‌کند که از کار بی‌کار شده‌اند، لایو نیشن ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از کارکنان کنسرت‌ها کنار گذاشته و فیس‌بوک گفته ۱۰۰ میلیون دلار در حمایت از صنعت اخبار سرمایه‌گذاری می‌کند.

سونی گفته پول خود را به بخش‌های مختلف خلاقی کمک می‌کند که خودش هم یکی از ذی‌نفع‌های آن‌هاست و این شامل فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، موسیقی، بازی‌های ویدیویی و انیمیشن می‌شود.

صندوق سونی ۱۰ میلیون دلار برای «صندوق پاسخ اتحاد کووید -۱۹» کنار می‌گذارد که متعلق به سازمان جهانی بهداشت و تحت حمایت بنیاد بشردوستی سازمان ملل و سوییس، سازمان پزشکان بدون مرز، یونیسف و کمیساریای عالی پناهجویان است.

در بخش آموزشی، سونی گفت «کودکانی که نماینده نسل بعدی هستند دارند به خاطر بسته شدن مدارس فرصت آموزش را از دست می‌دهند» و اضافه کرد که شرکت «به اکتشاف در راه‌هایی برای استفاده از تکنولوژی در حمایت از فعالیت‌های آموزشی و همکاری با آموزگاران برای اجرای این تدابیر خواهد پرداخت.»

کنیچیرو یوشیدا رییس و مدیر عامل سونی در بیانیه‌ای گفت: «برای غلبه بر چالش‌هایی بی‌سابقه که حالا ما به عنوان یک جامعه در سراسر جهان با آن‌ها مواجه هستیم، ما به عنوان یک شرکت جهانی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا از افراد خطوط مقدم نبرد مقابله کووید -۱۹، کودکانی که آینده ما هستند و افرادی که در جامعه خلاقانه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، حمایت کنیم.»

 

اقتصاد کلان
شناسه : 97745
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا