روی خوش بازار نفت به نشست وین

به گزارش جهان صنعت نیوز:   وزرای نفت کشورهای عضو اوپک امروز یکی یکی وارد وین می شوند تا خود را برای جلسه مهم فردا آماده کنند. جلسه ای که می تواند سرنوشت بازار نفت را حداقل تا ۳ ماه آینده تا حدی مشخص کند. 

در کنار این نشست، هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیر اوپک یا همان اوپک پلاس نیز در روز جمعه برگزار می شود.پیش از این کمیته مشترک فنی اوپک و غیر اوپک دیروز در نشست خود بر کاهش تولید تا یک میلیون بشکه در روز تاکید کرده بودند. 

کاهش تولید این کشورها از آنجایی اهمیت دارد که پیش بینی تقاضای نفت برای سال آینده در بدترین وضعیت خود از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تا کنون قرار دارد تا آنجا که احتمال منفی تقاضا نیز به چشم می خورد. 

با این حال، امید به دستیابی به توافقی موثر، باعث شد تا قیمت نفت معاملات امروز را با رشدی ۱.۵ درصدی در بازار آغاز کند.تا آنجا که نفت برنت به قیمت ۵۲ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز ۴۷ دلار و ۸۹ سنت قیمت خورد. 

احتمال توافق بر سر کاهش بیشتر عرضه نفت از آنجایی تقویت شده که هر دو کشور روسیه و عربستان نیازمند قیمت بالای نفت هستند.اگرچه روسیه تلاش خواهد کرد تا بیشترین بار کاهش عرضه را بر دوش عربستان بگذارد و پس از آن وارد توافق شود.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 92394
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا