حجم تجارت روسیه با ایران به ۲ میلیارد دلار افزایش یافت

به گزارش جهان صنعت نیوز: این رسانه روس به نقل از اظهارات روز سه شنبه مورگولف افزود: با وجود شرایط چالش برانگیز خارجی، گردش مالی تجاری روسیه و ایران  سال گذشته به ۲ میلیارد دلار افزایش یافت.

مورگولف افزود: ما امیدواریم که توافق موقتی که هدف از آن تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اروسیا است، انگیزه بیشتری را برای گسترش روابط دوجانبه ایجاد کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: این توافق مهر- آبان (اکتبر) گذشته اجرایی شد.

تاس نوشت: گردش تجاری ین روسیه و ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۷۴ میلیارد دلار و در بازه زمانی بین دی ۹۷ تا شهریور ۹۸ (ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹)، محصولات کشاورزی شالوده اصلی گردش تجاری بین دو کشور را تشکیل می داد.

گردش مالی بخش کشاوری در این دوران ۱.۲۸۳ میلیارد دلار بود که افزایشی ۴۱.۶ درصدی را بر اساس شاخص سال به سال نشان می داد.

پیشتر، گمرک روسیه از افزایش تراز تجاری ایران و روسیه در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۹ خبر داده بود. بر این اساس تراز تجاری دو کشور از دی ۹۷ تا تیر همان سال ۲۴.۶ درصد افزایش یافت و به ۱.۳۳ میلیارد دلار رسید.

در این آمار گفته شده است که میزان صادرات روسیه به ایران ۹۹۹.۳ میلیون دلار است که ۳۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و میزان صادرات ایران به روسیه نیز ۳۳۳.۷ میلیون دلار است که ۶.۲ درصد کمتر شده است.

به گفته الکساندر نوواک وزیر انرژی و رئیس روس کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه،  طی شش سال گذشته تلاش‌های خوبی در همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای صورت گرفت و روابط دو کشور در همه زمینهها متحول شده است.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 88462
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا