تیرانداز فلوریدا پیام‌های ضد آمریکایی منتشر کرده است

جهان صنعت نیوز:  فردی که روز جمعه با تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی پنساکولا در ایالت فلوریدای آمریکا سه تن را به کشتن داد پیش از این اقدام پیام هایی خصمانه بر ضد ایالات متحده منتشر کرده بود.


گروه مامور به نظارت بر فعالیت گروه های جهادی در ایالات متحده آمریکا موسوم به اس آی تی ای SITE روز شنبه با اعلام این مطلب از انتشار مجموعه توییت هایی توسط مظنون به تیراندازی در پایگاه نیروهای هوایی ایالت فلوریدا پرده برداشت که در آن آمریکا به عنوان نماد شر و بدی معرفی شده است.

فرد مهاجم که یک شهروندد عربستانی است و نام وی محمد الشمرانی اعلام شده با نشر پیامی در شبکه اجتماعی توییتر آمریکا را مظهر شر معرفی کرده و نوشته است: «من مخالف شر و آمریکا هستم که در کل به یک کشور شرور تبدیل شده است.»

این تبعه عربستان که به عنوان دانشجوی هوانوردی در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود در ادامه پیام خود خطاب به مردم و مقامات آمریکا آورده است: «من با شما فقط به خاطر اینکه آمریکایی هستید دشمنی ندارم، من به دلیل آزادی هایی که در کشور شما هست از شما نفرت ندارم،‌ از شما متنفرم زیرا شما همچنان به طرق گوناگون از جنایت نه تنها بر ضد مسلمانان بلکه بر ضد بشریت حمایت می کنید، آنرا تامین مالی می کنید و خود نیز دست به ارتکاب آن می زنید.»

به گزارش شبکه ای بی سی محققان این پرونده در حال بررسی هستند تا مشخص شود آیا عامل تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی پنساکولا خود این پیام را نگاشته و منتشر کرده و یا وی جمله ای از اسامه بن لادن،‌ رهبر سابق شبکه القاعده را نقل قول کرده است.

در جریان تیراندازی این فرد عربستانی که در یکی از سالن های درسی مجموعه آموزشی پایگاه نیروی هوایی پنساکولا انجام شد علاوه بر کشته شدن ۴ نفر، هشت تن از جمله دو افسر پلیس نیز زخمی شدند.

ساعاتی پس از انجام این حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییتی اعلام کرد که ملک سلمان،‌ پادشاه عربستان در تماسی تلفنی ضمن ابراز تاسف عمیق،‌ این حمله را به عنوان یک «جنایت وحشیانه» محکوم و اعلام کرده است که عامل آن به هیچ وجه نماینده احساسات مردم کشورش نیست.

این حمله دو روز پس از حادثه ای در پایگاه نظامی پرل هاربر در هاوایی صورت گرفته است که در جریان آن یک ملوان نیروی دریایی آمریکا پس از تیراندازی و کشتن دو نفر و زخمی کردن نفر سوم خودش را نیز با گلوله به کشتن داد.

تیراندازی شهروند عربستانی در پایگاه نیروی هوایی پنساکولا در حالی انجام شده که آمریکا و عربستان از روابط دیپلماتیک، سیاسی و نظامی بسیار قوی بهرمنده هستند و هر سال صدها نظامی سعودی برای طی کردن دوره های آموزشی راهی پایگاه هایی در خاک آمریکا می شوند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 68152
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا