تبعات خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی

جهان صنعت نیوز: کارشناسان اقتصادی دانشگاه پلخانف معتقدند که در صورتی که آمریکا طبق اعلام دونالد ترامپ، از سازمان تجارت جهانی خارج شود، این عمل می تواند تاثیر بسیار منفی بر روند تجارت جهانی داشته باشد.

آن گونه که خبرگزاری اسپوتنیک نیوز، گزارش داده است، این کارشناسان اعتقاد دارند که در صورت خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی (WTO) ممکن است برخی از کشورهای دیگر به پیروی از نمونه ایالات متحده اقدام به ترک این سازمان کنند.

لازم به ذکر است که ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده روز سیزدهم آگوست برابر با ۲۲ مرداد اعلام کرده بود که اگر لازم باشد ممکن است ایالات متحده تصمیم بگیرد که از سازمان تجارت جهانی خارج شود.

دلیل این گفته ترامپ به قول خودش این است که قوانین این سازمان به نفع آمریکا نیست و فقط به کشورهای دیگر این امکان را می دهد که در مسیر دست یابی به اهداف خود از ظرفیت های اقتصادی ایالات متحده بهره برداری کنند.

استادیار اقتصاد دانشگاه پلخانوف همچنین در مصاحبه ای با ریانووستی اظهار داشته است که  در حال حاضر هم چالش های اقتصادی از جمله جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث کندی رشد اقتصادی جهانی شده است تا جایی که صندوق بین المللی پول در طول یک سال گذشته مجبور شده است که سه بار پیش بینی خود را در خصوص رشد اقتصادی جهان بازنگری کرده و برآورد های خود را کاهش دهد.

دونالد ترامپ چین را نمونه بارزی از بهره برداری از آمریکا به نفع اقتصاد خود مثال زده و در عین حال گفته بود که تصمیم برای پذیرش چین در سازمان تجارت جهانی «تصمیم وحشتناکی» بوده است.

ظاهرا رییس جمهور آمریکا در نظر دارد که وعده خود را درخصوص خروج از سازمان تجارت جهانی جامه عمل بپوشاند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 42448
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا