بریتانیا دچار کمبود مواد غذایی خواهد شد

جهان صنعت نیوز:  رییس عملیاتی فدراسیون غذا و نوشیدنی انگیس اعلام کرد اگر بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود می تواند باعث کمبود قابل توجه مواد غذایی در این کشور شود و تامین ملزومات مردم این کشور دچار اختلالات جدی خواهد شد.

فدراسیون غذا و نوشیدنی بریتانیا نمایندگی هفت هزار شرکت در این کشور را بر عهده دارد و «ریکروفت» مسئول این فدراسیون می گوید: اختلالات ایجاد شده به خاطر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ممکن است ماه ها دامن این کشور را بگیرد

به گفته وی اگر چه در هفته اول می توان به کمک مواد غذایی ذخیره شده کشور این کمبودها را جبران کرد اما پاسخ به نیاز بازار به این سادگی میسر نخواهد بود.

شرکت های بین المللی فعال در زمینه مواد غذایی که در بریتانیا فعال هستند نیز نسبت به وضعیت مشابهی که رییس فدراسیون مواد غذایی و نوشیدنی این کشور گفته است هشدار داده اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر تازه به قدرت رسیده این کشور گفته است که این کشور روز ۳۱ اکتبر اتحادیه را ترک خواهد کرد.

وی گفته است درا ین تاریخ که مقارن با نهم آبان ماه است این کشور چه با توافق و چه بی توافق اتحادیه را ترک خواهد گفت.

گفتنی است که بریتانیا حدود ۶۰ درصد مواد غذایی خود را به وسیله واردات تامین می کند به همین دلیل تیم ریکروفت گفته است که این روز بدترین روز در تاریخ این کشور برای فعالان بخش مواد غذایی انگلیس خواهد بود. جایی که نزدیک به ۴۵۰ هزار نفر در آن اشتغال دارند.

گفته می شود برای این بخش از اقتصاد بریتانیا، برکسیت بزرگترین چالش این کشور بعد از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

درصورتی که این کشور بدون توافق از اتحادیه خارج شود، مرزهای زمینی و دریایی و هوایی اش تحت کنترل های گمرکی و بازرسی ایمنی مواد غذایی قرار خواهد گرفت و این کار باعث می شود مواد غذایی فاسد شدنی برای مدتی طولانی در پشت مرزها باقی بمانند.

مطالب مرتبط

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 40411
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا