اولین معاملات اینستکس ظرف چند روز تکمیل می‌شود

جهان صنعت نیوز| برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه ضمن اعلام این که اولین معاملات اینستکس محدود خواهد بود، ابراز امیدواری کرد این معاملات ظرف چند روز تکمیل شود.


برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه ابراز امیدواری کرد اولین معاملات اینستکس ظرف چند روز تکمیل شود. وی افزود اولین معاملات محدود خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز روز چهارشنبه در واکنش به افزایش ذخیره سازی اورانیوم غنی‌شده و کاهش تعهدات برجامی ایران مدعی شد که تهران با کنارگذاشتن تعهدات خود در برجام و خروج از این توافق چیزی به دست نخواهد آورد.

طرف‌های اروپایی برجام سال گذشته پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از این اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران را اعلام کردند.

بنابر ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس (INSTEX) گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند. آنها طی روزهای گذشته نیز مدعی راه‌اندازی رسمی این سازوکار مالی شدند، اما بنابر گفته مقامات کشورمان، با گذشت چند ماه از ثبت این سازوکار مالی، هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است.

عمومی
شناسه : 32107
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا