اعلام جزئیات بسته مالی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن

به گزارش جهان صنعت نیوز: رئیس‌جمهور منتخب جدید آمریکا، جو بایدن، پنج‌شنبه شب به وقت آمریکا (صبح جمعه به وقت تهران) جزئیات بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری خود را اعلام کرد که قرار است برای تقویت سریع اقتصاد آسیب‌دیده از بحران کرونا به کار گرفته شود.

بایدن در سخنرانی خود به مناسبت معرفی این بسته گفت: بحرانی از رنج عمیق انسان‌ها در برابر دیدگان ما قرار داد و ما هیچ وقتی برای هدر دادن نداریم.

در این بسته کمک مالی، ۴۱۵ میلیارد دلار برای تقویت واکنش به ویروس کرونا و توزیع واکسن اختصاص داده شده، ۱ تریلیون دلار به صورت یارانه نقدی مستقیم به خانوارها ارائه خواهد شد و ۴۴۰ میلیارد دلار هم به شرکت‌های کوچک آسیب‌دیده از بحران کرونا کمک خواهد شد.

حالا به اضافه چک‌های ۶۰۰ دلاری یارانه نقدی که آخرین بار توسط کنگره تصویب شده بود، به هر آمریکایی یک چک ۱,۴۰۰ دلاری دیگر تحویل داده خواهد شد. به علاوه مبلغ کمک‌هزینه هفتگی بیکاران هم از ۳۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت و این روند تا پایان سپتامبر اجرا خواهد شد.

۲۵ میلیارد دلار برای کمک به اجاره‌نشین‌ها و ۵ میلیارد دلار برای کمک به پرداخت قبض‌های آب و انرژی اختصاص می‌یابد و برنامه جلوگیری از اخراج مستأجران تا انتهای سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید خواهد شد.

بایدن همچنین اعلام کرد مهمترین هدف دولت او توزیع ۱۰۰ میلیون واکسن کرونا در ۱۰۰ روز اول دولت خواهد بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 165445
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا