۳۰۰ هزار میلیارد تومان اموال نامشروع مسوولان را برگردانید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در نطق میان دستور خود گفت: در تاریخ ۱/۱۱/۱۳۹۸ قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی که میان مردم به اعاده اموال نامشروع معروف شده مصوب شد، با وجود اینکه این قانون حدود دو سال است برای قوه قضاییه لازم‌الاجرا است، اما متاسفانه تاکنون اجرا نشده است.

ابوترابی بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی پیش‌بینی ما طراحان این قانون این است که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور بازمی‌گردد و مهم‌تر اینکه اعتماد سلب‌شده مردم با بازگشت این اموال مسوولان رانت‌خوار هم بازمی‌گردد.

وی خطاب به اژه‌ای عنوان کرد: تقاضا دارم بفرمایید شکایت ترک فعل که قانون به گردن شما گذاشته را به کدام عدلیه ببریم؟ اگر شما تکلیف قانونی خود را در این قانون اجرا کنید، کسری بودجه امسال از محل رانت مسوولان رانت‌خوار تامین می‌شود.

گرداب تورم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه قسمت دوم نطق من درباره حرف حقی است که همه کارمندان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مبنی بر مشکل معیشت و عدم انطباق حقوق با تورم بیان می‌کنند، گفت: اول اینکه باید مواظب باشیم به ابرتورم مارپیچ یعنی افزایش حقوق و بعد افزایش تورم و تکرار این موضوع نیفتیم، اما باید به سمت ایجاد عدالت در پرداخت حقوق برویم.

ابوترابی خطاب به رییس‌جمهور گفت: بهترین تصمیم در این شرایط که به گرداب تورم مارپیچ نیفتیم و حرف حق مستمری‌بگیران هم اجابت شود، ایجاد نظام هماهنگ پرداخت حقوق است.

وی ادامه داد: همه حقوق‌بگیران از تبعیض ناراضی هستند. حرف آنها این است که اگر بودجه نیست چرا برای برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها بودجه هست. بنابراین دولت و مجلس باید توان خود را در همسان‌سازی حقوق و رفع تبعیض قرار دهند.

پیشنهاد به رییس‌جمهور

ابوترابی با ذکر چند پیشنهاد مهم خطاب به رییس‌جمهور اظهار کرد: مقدمات پول واحد کشورهای تحریمی را مطرح کنید. حداقل ۲۵ درصد درآمد کشورهای عضو شانگهای تبدیل به واحد پول واحدی شود تا باشگاه کشورهای تحریمی با پول واحد به جنگ سایر ارزهای بین‌المللی بروند.

وی یادآور شد: موضوع بعد اینکه رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور با هوشمندی کشورهای همسایه را خویشاوند ایران دانسته‌اند، بنابراین مقدمات عمل به این شعار را با دو همسایه عراق و افغانستان به صورت کشورهای کنفدرال شروع کنید.

توان تولید بمب داریم

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهیم به ‌راحتی توان تولید بمب اتم را داریم و اگر به سمت ساخت بمب اتم نمی‌رویم برای این است که رهبر جمهوری اسلامی ایران در بیانی شفاف با اعلام حکم حرمت شرعی، ما را از داشتن بمب اتم نهی کرده‌اند.نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس عنوان کرد: اما اگر صهیونیست‌ها حماقت کنند و به مراکز اتمی ما حمله کنند، باید بدانند اولا به لحاظ تعداد مراکز هسته‌ای و بومی شدن دانش هسته‌ای در ایران، نمی‌توانند ما را از داشتن این دانش محروم کنند، جواب درخوری که در مانور پیامبر اعظم ۱۷ بیان شد دریافت خواهند کرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: داشتن مراکز هسته‌ای و انبارهای آمونیاک در سرزمین اشغالی برای ما بهترین حالت است که ما را از داشتن بمب اتم بی‌نیاز می‌کند و اگر بمب‌های اتمی و مراکز صنعتی در سرزمین صهیونیست‌ها را نابود کنیم کل رژیم صهیونیستی غاصب از جهان هستی محو خواهد شد.

وی اضافه کرد: نکته بعدی هشدار به جهان است. جمهوری اسلامی در حال حاضر تصمیم به ساخت بمب اتمی ندارد، اما اگر به ما حمله شود به احتمال بسیار زیاد تصمیم ما تغییر پیدا می‌کند. ضرب‌المثلی داریم که اگر کسی فریاد می‌زند ترس از حمله دارد. آمریکا دست از عربده‌کشی بردارد و به برجام بازگردد، تحریم‌ها را بردارد و به تعهدات خود عمل کند و زیر امضای خود نزند که در غیر این صورت با سرعت تمام به سمت توسعه غنی‌سازی وفق قانون اقدام راهبردی پیش خواهیم رفت.

روحانی دوتابعیتی است؟

ابوترابی بیان کرد: دو توصیه دارم، توصیه اول به قوه قضاییه است که پرونده دوتابعیتی آقای روحانی به کجا رسید، چرا پیگیری نمی‌کنند و چرا نتیجه را به مردم اعلام نمی‌کنند؟ در یک کلام به ما بگویند آیا آقای روحانی دوتابعیتی هست یا خیر؟وی تصریح کرد: توصیه دوم من به آقای باقری رییس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است. به وی توصیه می‌کنم مانند آقای ظریف که برجام را نخوانده امضا کرد، شما مواظب باشید این اشتباه بزرگ آقای ظریف را تکرار نکنید و معاهده به این مهمی را نخوانده امضا نکنید.

اهمیت تمرکززدایی

ابوترابی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: داروی معجزه‌آسا درخصوص اصلاح ساختار نظام اداری در تمرکززدایی است. امیدواریم همه دست‌به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم طرح بسیار مهمی که درخصوص تمرکززدایی و تفویض بسیاری از اختیارات به حوزه‌های انتخابیه است اجرایی کنیم. امروز ساختار نظام اداری بزرگ‌ترین معضل ما در کشور است که باعث می‌شود هزینه‌ها چند برابر شود و امضاهای طلایی به وجود بیاید، با امضای این طرح، اختیارات را به مردم واگذار کنیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 238145
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا