کمیسیون تلفیق با افزایش سن بازنشستگی موافقت نکرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ روز شنبه درباره آخرین تحولات بودجه ۱۴۰۱ به خبرنگاران گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به میزان دو سال موافقت نشد.

 وی اضافه کرد: همچنین محاسبه حقوق بازنشستگان در تمام صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری و سازمان تامین اجتماعی بر اساس حقوق سه سال آخر به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نرسید.

زارع افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ کارگر دارند و ۵ سال یا کمتر از آن از فعالیت آنها می‌گذرد، مشمول معافیت بیمه ۲۰ درصد می‌باشند و کارگاه‌هایی که بیش از ۵ کارگر دارند مشمول معافیت بیمه در سال ۱۴۰۱ می‌باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق وزارت نیرو مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم ، مس ، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی که دارای قرارداد هستند تبدیل و محاسبه و دریافت کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صندوق کارآفرینی امید که دولت در لایحه بوده ۱۴۰۱ با نام پیشرفت ایرانیان آورده است، گفت: مقرر شد منابع درآمدی و استانی آن از طریق ردیف های بودجه سنواتی از جمله فروش اموال منقول و غیرمنقول، مازاد سهم استان‌ها و معادن و ۲۰ درصداز اعتبارات متوازن و همچنین هدفمندی یاراه‌های در راساتای حمایت از تولدی به عنوان کمک‌های بلاعوض دولتی تامین کند.

زارع تصریح کرد: کمیسیون تلفیق به روسای دستگاه‌های ملی و استانداران اجازه داده شد که دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد که مربوط به موسسات دولتی و موسسات تابعه هستند پس از تایید کارگروه‌های استانی و مصوبه هیات وزیران از طریق حراج عمومی در بورس کالا به صورت الکترونیکی در سامانه به فروش برساند و این مبالغ را در صندوق عدالت و پیشرفت واریز کنند.

وی در ادامه دیگر بخش‌های مصوبه امروز کمیسیون تلفیق اظهار کرد: به دولت اجازه داده شد تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان از سهام خود را در شرکت‌های دولتی و اموال منقول و غیرمنقول به فروش برساند. که این بند دارای افزایش سرمایه‌ای بانک‌ها و همچنین صندوق کارآفرینی امید است که بانک‌ها موظفند سه برابر این افزایش سرمایه‌ای را تسهیلات در جهت حمایت از تولید و اشتغال بدهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس عنوان کرد: همچنین به دولت اجازه داده شد با درخواست دستگاه‌های صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری و تامین اجتماعی از طریق شرکت ملی نفت نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه‌های اجرایی پس از تایید وزارت نفت براساس قیمت روز صادراتی اقدام کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 242818
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا