پیام بازداشت تاجزاده

به گزارش جهان صنعت نیوز: بازداشت وی اما با واکنش‌های بسیاری همراه بود و اغلب کاربران در فضای مجازی دنبال کشف پیام بازداشت او به سیاسیون و در پی آن مردم بودند. عمده‌ترین تحلیل نیز این بود که فضا برای نقد در عرصه سیاست داخلی تنگ‌تر خواهد شد. در همین راستا توییت سردبیر رجانیوز کاملا معنادار بود. علیرضا سلیمانی در توییتر خود هشدار دارد که «تاجزاده، آخرین نفر نخواهد بود!»

پایان مدارا؟

احمد قدیری نیز بازداشت تاجزاده را پایان مدارا خوانده و در توییتر خود نوشت: «پس از مدت‌ها انفعال صورت گرفت: ۱- بازداشت عوامل درز اخبار محرمانه، ۲- ثبت شکایت از دومینو، ۳- صدور کیفرخواست فائزه‌هاشمی، ۴- فعال شدن گشت ارشاد، ۵- ابلاغ دستورالعمل تولید و فروش لباس، ۶- بازداشت محمد رسول‌اف و آل احمد، ۷- ممنوعیت ورود سگ‌ها به پارک‌ها، ۸- بازداشت مصطفی تاجزاده.»

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «فارغ از موافقت یا مخالفت با کنشگری سیاسی مصطفی تاجزاده، او سال‌هاست که پیوسته و صادقانه همین منش و ادبیات سیاسی را داشت و در فضای عمومی فعال بود. پس برای اطلاع از بازداشت او باید دنبال علل دیگری جز رفتارش بود.» وی علل محتمل را برشمرده و نوشت: «۱- کمک به قطبی‌تر شدن فضای سیاسی و ادبیات براندازی. ۲- بی‌نتیجه بودن برجام و آمادگی برای ورود به فاز سیاسی جدید. ۳- ارسال پیام به این مضمون که تغییرات انجام شده در اطلاعات سپاه برای سیاست داخلی مثبت تعبیر نشود. ۴- مقدمه نهایی کردن طرح صیانت. ۵- واکنشی در برابر گسترش انتقادات عمومی به دلیل ناتوانی در اجرای وعده‌های داده شده.»

خلاف مصالح

مهدی نصیری فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا نیز در این باره توییت کرده بود: «بازداشت سید مصطفی تاجزاده که علی‌رغم ۷ سال زندانی کشیدن (بدون هیچ جرمی) در جمهوری اسلامی، همچنان از اصلاحات و پرهیز از خشونت سخن می‌گفت و در برابر براندازان می‌ایستاد، معنایی جز ناتوانی در تشخیص مصالح خود، مردم و ایران ندارد.»

محمد مهاجری دیگر فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز نوشت: «با تاجزاده اختلاف نظر فراوان دارم. ادبیات سیاسی‌اش را هم نمی‌پسندم. اما مطالبی را مطرح می‌کند که نباید بی‌پاسخ بماند و بازداشت او راه شبهه‌های بیشتر را هموار می‌کند. با درایتی که در قوه قضاییه سراغ دارم گمان می‌کنم نخواهد گذاشت در شرایط سخت این روزها، گره‌ای بر گره‌ها افزوده شود.»

بیانیه جبهه اصلاحات

گفتنی است، جبهه اصلاحات ایران بازداشت تاجزاده را محکوم کرد و خواستار آزادی او شد. در بخشی از بیانیه جبهه اصلاحات ایران آمده است: «آثار تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سیاست‌های نامناسب دولت و مجلس زندگی اکثریت مردم ایران را با مشکلات حادی روبه‌رو کرده است.» این بیانیه افزوده است: «در حالى که کشور و مردم ایران در حال تحمل این شرایط سخت اقتصادى هستند و روز به روز اوضاع بدتر مى‌شود، ظاهرا ایجاد بحران‌های جدید هنوز از دستور کار برخی که وضع کشور را به اینجا رسانده‌اند، خارج نشده است.»

 این بیانیه تاکید می‌کند: «جبهه اصلاحات ایران به همه مصادیق سلب امنیت و حقوق اساسی و آزادى هر یک از شهروندان ایران معترض است و از جمله و به ویژه بازداشت آقای تاجزاده که یک اصلاح‌طلب برجسته و صاحب‌نظر و دارای مرزبندی‌های روشن با بانیان و حافظان وضع موجود از یک‌سو و براندازان و ویرانی‌طلبان از سوی دیگر است را شدیدا محکوم می‌کند و خواهان آزادی هرچه زودتر اوست.»

تماس خاتمی با فخرالسادات محتشمی‌پور

آنطور که مدیرعامل بنیاد باران خبر داده سیدمحمد خاتمی نیز در پی بازداشت سیدمصطفی تاجزاده با فخرالسادات محتشمی‌پور تلفنی تماس گرفته است. جواد امام گفته که رییس‌ دولت  اصلاحات از صبوری و تدبیر همسر تاجزاده تقدیر کرد و اظهار داشت که «ای کاش به جای این بازداشت‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، بازداشت‌شدگان قبلی و در راس آنها محصوران عزیز آزاد می‌شدند و از این طریق، گام‌های محکمی در جهت خوداصلاحی برمی‌داشتند تا در سایه آن هم نظام تقویت شود و هم امید و اعتماد به جامعه بازگردد. بدون شک اگر چنین رویکردی انتخاب می‌شد، مشکلات فراوانی که مردم با آن روبه‌رو هستند، کاهش می‌یافت و موجبات محکم‌تر شدن پایه‌های امنیت ملی و از بین رفتن چشم طمع دشمنان می‌شد.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 274112
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا