پوتین: در حال دفاع از میهن هستیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت، روسیه در حال دفاع از امنیت سرزمین مادری و منطقه دونباس است.


رئیس جمهور روسیه در مراسم سالگرد پیروزی کشورش در جنگ جهانی دوم خاطرنشان کرد که مسکو در آن زمان علیه «فاشیسم» مبارزه کرده و پیروز شد.

پوتین خطاب به نظامیان کشورش گفت: «اکنون نیز همین کار را می‌کنیم. شما در حال مبارزه برای مردم دونباس می‌جنگید. شما برای دفاع از امنیت سرزمین مادری می‌جنگید».

او با اشاره به اینکه در هر خانواده روس یک سرباز سابق جنگ جهانی دوم وجود دارد گفت: «ما به این نسل پیروز افتخار می‌کنیم. وظیفه داریم تک تک کسانی که علیه فاشیسم جنگیدند در یاد خود داشته باشیم و اطمینان داشته باشیم هراس جنگ جهانی تکرار نشود».

رئیس جمهور روسیه گفت: «روسیه همواره حامی یک نظام بین‌المللی بر اساس برابری بوده و این نظامی است که جامعه جهانی به آن نیاز دارد».

پوتین افزود: «در این میان برخی کشورها برنامه کاملاً متفاوتی دارند. آن‌ها تلاش کردند به سرزمین‌های تاریخی ما نظیر کریمه حمله کنند. آن‌ها به استفاده از سلاح اتمی تهدید کردند و غربی‌ها نیز از چنین اقداماتی در همسایگی ما حمایت کردند».

او در ادامه سخنرانی خود درباره رژیم کی‌یف گفت: «این تهدیدی بود که نمی‌توانستیم بپذیریم. همه شواهد حاکی از این است که ما با نئونازی‌ها طرف هستیم».

پوتین افزود: «بگذارید یادآور شوم که چطور تعداد پایگاه‌های نظامی آن‌ها افزایش یافته و مشاوران نظامی به این کشور می‌رفتند. شاهد بودیم که جطور این کشور در حال دستیابی به سلاح‌های مدرن بود».

رئیس جمهور روسیه درباره علت وقوع درگیری‌ها در اوکراین گفت: «این تهدیدات روز به روز بیشتر می‌شد و ما باید کاری می‌کردیم و همین کار را کردیم زیرا تنها راه‌حل باقی مانده برای ما همین بود. این تصمیم یک کشور قدرتمند و دارای استقلال بود».

پوتین در این سخنرانی گفت: «ایالات متحده آمریکا از زمان فروپاشی جماهیر شوروی، از یک وضعیت ویژه حرف می‌زدند. آن‌ها کل جهان و کشورهای اقماری خود را شرمسار کردند. آن‌ها هرکاری که خواستند کردند ولی ما کشور متفاوتی هستیم».

او همچنین گفت: «روسیه کاراکتر متفاوتی دارد. ما هرگز به سنت‌های خود، عشق به کشورمان پشت نمی‌کنیم و به فرهنگ‌های مختلف احترام می‌گذاریم. آن‌ها (آمریکایی‌ها) هرگز به قهرمان پروری کشور ما احترام نگذاشتند. آن‌ها به کهنه‌سربازهای آمریکایی اجازه ندادند به مراسم سالگرد پیروزی ما بیایند ولی ما افتخار می‌کنیم که بگوییم آن‌ها (کهنه سربازها) متحدان ما هستند».

پوتین افزود: «ما به آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌هایی که همواره بخشی از مبارزه با فاشیسم بوده‌اند احترام می‌گذاریم و همچنین به مردم چین افتخار می‌کنیم که همین رویه را پیش گرفتند».

رئیس جمهور روسیه گفت:‌ «امروز در دونباس، شبه‌نظامیان و نیروهای ما در حال ایستادگی برای دفاع از قلمروی خود هستند. شما (نظامیان روسیه) در حال دفاع از سرزمین مادری و آینده آن هستید».

پوتین گفت: «به کسانی که در دونباس توسط نئونازی‌ها کشته شدند ادای احترام می‌کنیم. همچنین به سربازانمان که در دفاع از سرزمین مادری روسیه جان خود را فدا کردند ادای احترام می‌کنیم».

او پس از اعلام یک دقیقه سکوت به احترام این جان باختگان گفت: «هم‌رزمان عزیز، امروز هر افسر و سرباز کشور ما که جانش را از دست داده، غمی برای کل کشور است. به عنوان رئیس جمهور کشور، حکمی را امضا کردم تا به آن‌ها کمک شود».

پوتین افزود: «امروز در میدان سرخ، سربازانی از سرتاسر کشور حاضر هستند و برخی از خط مقدم مبارزه در دونباس به اینجا آمده‌اند. دشمنان ما در تلاش هستند از تروریسم بین‌المللی علیه ما استفاده کرده و ما را تضعیف کنند. ما و شما سربازان و اتحاد کشورهای مختلف اجازه چنین کارهایی را نمی‌دهیم».

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 260508
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا