پاسخ روسیه به احتمال حمله هسته‌ای: به غربی‌ها ربطی ندارد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرام خود نوشت، اظهارات ویکتوریا نولاند، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تنها دلیل اینکه روسیه تا کنون به اوکراین حمله هسته‌ای نکرده «هشدارهای جدی» غرب است، تلاشی است تا تقصیرها را به گردن مسکو بیندازند.


نولاند در سفری دو روزه به کی‌یف، در جمع خبرنگاران گفته بود، هشدارهای جدی دیگر کشورها و همچنین غیرقابل قبول بودن حمله به زیرساخت‌های انرژی، دلیل اجتناب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از حمله هسته‌ای به اوکراین است.

زاخارووا در واکنش به این اظهارات در کانال تلگرامی خود نوشت: ویکتوریا نولاند ابتدا از طریق اندیشکده‌ها و رسانه‌های تحت کنترل خود به ایده خطر هسته‌ای روسیه دامن زد و حالا هم سعی دارد (در راستای همین سناریو) تقصیر را به گردن روسیه بیندازد. به گفته او، هشدارهای جدی غرب از جنگ هسته‌ای جلوگیری کرده است. در حالی که از ابتدا اصلاً مسکو در فکر این کار نبود!

وی افزود: نولاند حق ندارد در مورد «غیرقابل قبول بودن حمله به سامانه‌های انرژی» صحبت کند. نگاهی به نیروگاه‌های برقی که آمریکا و ناتو نابود کرده‌اند، بیندازید.

ویکتوریا نولاند در این سفر با چندین مقام اوکراینی از جمله وزیر خارجه اوکراین دیدار کرد و یک شب را در کی‌یف ماند.

او در این سفر گفت: در این روزها که پوتین به سطح جدیدی از خشونت متوسل شده، پیام اصلی من پیام همبستگی است. اوکراین پیروز می‌شود، پوتین شکست می‌خورد و ما (آمریکا) از شما حمایت می‌کنیم.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 310966
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا