وعده قالیباف برای «پیگیری تغییر شیوه اجرای گشت‌های امنیت اخلاقی»

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (۱۰ مهر) در نطق پیش از دستور، اظهار داشت: همان طورکه قبلا هم توسط مسئولان هر سه قوه مطرح شد، چرایی و چگونگی جان باختن خانم مهسا امینی باید با جدیت، پیگیری، نتیجه به صورت رسمی اعلام و با هر قصور و تقصیر احتمالی به تناسب خطا و بدون هیچ اغماضی، برخورد شود.


وی افزود: بسیاری از کسانی که در ابتدا انتقاد کردند، هدف براندازانه نداشتند اما دیدیم، خارج نشینان، علیه امنیت مردم با هدف براندازی نظام، دست به تحریک و عملیات برای آشوب و اغتشاش زدند. مسئولان امنیتی کشور باید مقتدرانه با همه کسانی که مُخلّ ِامنیت مردم هستند برخورد کنند.

رئیس مجلس گفت: باید توجه کنیم که هر اقدامی با هر روشی و با هرانگیزه ای که باعث شود مردم در مقابل مردم قرار بگیرند، تضعیف انسجام اجتماعی و در جهت خواست دشمن است و باید از آن پرهیز شود.

قالیباف تصریح کرد: ساختارها و شیوه اجرای گشت امنیت اخلاقی باید به گونه ای اصلاح شود تا این قبیل اتفاقات دوباره تکرار نشود. اینجانب در حدود اختیارات خود این مساله را پیگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه وجود اعتراض برای اصلاح امور، از دستاوردهایی انقلاب اسلامی است، بیان داشت: در همین چند وقت برخی از اعتراضات به حق باعث اصلاح تصمیم ها وپشتوانه تصمیمات مجلس شد اما آن اعتراضات، اعتراض اصلاح خواهانه بود نه اعتراض براندازانه.

رئیس مجلس گفت: از همه کسانی که اعتراض دارند درخواست می کنم که اجازه ندهند اعتراض شان به جای اصلاح خواهی، رنگ و بوی ضدامنیتی و براندازی پیدا کند تا پیگیری اصلاح مورد مطالبه آنها به حاشیه نرود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانسیاسی
شناسه : 292604
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا