وزیر دفاع انگلیس: سرنوشت نازی‌ها در انتظار پوتین است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  انتظار می‌رود «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز در “موزه ارتش ملی لندن” در اظهاراتی که بخشی از آن به دست اسکای نیوز رسیده، بگوید که رهبران نظامی روسیه به اندازه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در حمله به اوکراین مقصر هستند و باید سزای کار خود را ببینند.


انتظار می‌رود «والاس» در سخنرانی امروز و در آستانه جشن روز ۹ می (روز پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم) جانب احتیاط را نگیرد و خطاب به جهان بگوید که پوتین و حلقه نزدیکش باید سرنوشتی مشابه نازی‌ها داشته باشند که در نهایت شکست خوردند و به دلیل جنایات خود در دادگاه نورنبرگ محاکمه شدند.

از سوی دیگر جهان منتظر سخنرانی پوتین است که در آن رئیس جمهوری روسیه خود را آماده حضور در یک رژه نظامی به مناسبت جشن پیروزی بر آلمان نازی و شکست فاشیست های هیتلر در سال ۱۹۴۵ است.

بر اساس بخش‌هایی از سخنرانی والاس، وزیر دفاع انگلیس مدعی خواهد شد: «پوتین، حلقه نزدیکانش و ژنرال‌های ارتش روسیه با حمله به اوکراین، آینه فاشیسم و ‌استبداد ۷۰ سال پیش هستند و اشتباهات رژیم‌های تمامیت خواه سده گذشته را تکرار می‌کنند».

وی در این سخنرانی سرنوشت پوتین و یارانش را مشابه سران نازی اعلام می کند.

انتظار می‌رود والاس در مقابل مخاطبانش در موزه ارتش ملی لندن بگوید: تهاجم غیرقانونی آنها به اوکراین، هدف قراردادن شهروندان غیرنظامی و خانه‌هایشان و جنایات گسترده علیه زنان و کودکان خاطراتی را که از فداکاری های گذشته و شهرت جهانی روسیه که زمانی به آن افتخار می کرد را تحت الشعاع قرار داده است.

او همچنین خطاب به حضار خواهد گفت که همه سربازان حرفه ای باید از رفتار ارتش روسیه وحشت زده شوند.

سخنان وزیر دفاع انگلیس در پی اصابت بمب به مدرسه ای در شرق اوکراین انجام می گیرد؛ حمله ای که بیم آن می رود دستکم ۶۰ نفر زیر آوار کشته شده باشند.

انگلیس از جمله کشورهای اروپایی است که تاکنون کمک های نظامی گسترده ای به اوکراین داشته است. یک کمیته تحقیقاتی فدرال روسیه نیز هفته گذشته از آغاز تحقیقات در مورد خرابکاری “نیروهای ویژه هوایی بریتانیا” علیه روسیه خبر داده بود. خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه پیش از این به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که نزدیک به ۲۰ عضو سرویس هوایی ویژه بریتانیا در منطقه غربی “لویو” اوکراین در نزدیکی مرز لهستان مستقر شده اند. حضور احتمالی نیروهای ویژه بریتانیا به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو با توجه به هشدارهای مسکو به غرب در مسیر آنچه که “عملیات ویژه نظامی” در اوکراین خوانده، قابل توجه است.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 260483
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا