نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مشخص شود

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هر چه سریع‌تر نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی مشخص شود تا مردم مشکلات معیشتی خود را حل و فصل کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: درقانون بودجه سال ۹۸، ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی و کمک به حل مشکلات اقتصادی مردم در نظر گرفتیم تا کالاهای اساسی ارزان‌تر به دست مردم برسد.

وی افزود: اگر قصد داشتیم مردم همچنان با مشکلات اقتصادی و معیشتی خود دست و پنجه نرم کنند دیگر نیاز به اصلاح قانون نبود و چنین مصوبه‌ای را به تصویب نمی‌رساندیم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: در شرایطی که ما ۱۴ میلیارد دلار را برای تأمین کالاهای اساسی در نظر گرفته ایم باید هر چه سریع‌تر نحوه توزیع کالاهای اساسی برای حل مشکلات معیشتی مردم و رفاه آنان مشخص شود.

حاجی دلیگانی بیان کرد: سوال ما این است که چرا برخی افراد با رفاه مردم که همراه با عدالت باشد، مخالف هستند و از هیئت رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس تقاضا می‌کنم که هر چه سریع‌تر این موضوع روشن و شفاف شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بنده این است که تعطیلات دو هفته آتی مجلس شورای اسلامی لغو شود، تصریح کرد: لازم است در این زمان وزرا در مجلس حضور یابند و مسائل و موضوعات کلان جامعه به ویژه مسائل اقتصادی با حضور وزرا مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین شهر گفت: همچنین هنوز بحث افزایش حقوق کارکنان دولت مبهم است و لازم است این موضوع هم تعیین تکلیف شود.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: مجلس درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی وظیفه خود را که قانون گذاری است، انجام داده است و دولت هم در حال پیگیری این موضوع است و اگر پیشنهاد دیگری برای نحوه تخصیص و پیگیری این موضوع دارید، ارائه کنید.

سیاسی
شناسه : 29536
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا