مردم در تزریق دز سوم واکسن برای مهار امیکرون اهتمام ورزند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سید مجید میراحمدی در نود و هفتمین نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه ها که در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: برای مهار امیکرون در کشور نیازمند تسریع دز سوم واکسن هستیم.


وی اضافه کرد: براساس نظرات تخصصی وزارت بهداشت، برای عبور از پیک ششم بیماری که سویه غالب آن امیکرون است موثرترین گزینه، تزریق دز سوم واکسن است و برای همین باید به تزریق دز سوم در کشور اهتمام جدی داشته باشیم.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه هر گونه محدودیت بر اساس نظام هوشمند سازی اعمال می شود، اظهار داشت: در هوشمند سازی محدودیت ها، تاکید بر مشخص بودن وضعیت بیماری فرد خدمات گیرنده است و برای همین ضرورت دارد همگان نسبت به تزریق به موقع واکسن و رعایت اصول بهداشتی حساسیت لازم را داشته باشند.

میراحمدی درخصوص ترددهای بین شهری در ایام نوروز تاکید کرد: این پیشنهاد به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه می شود که شرط استفاده از هتل و اماکن تفریحی، تزریق دو دز واکسن و مشخص بودن شرایط سلامت باشد.

وی تصریح کرد: مسوولان نیروی انتظامی از طریق سامانه ها و همچنین فرآیندهای لازم بر این امر نظارت می کنند.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا به هم وطنانی که به سفر در این ایام تمایل دارند توصیه کرد: در مدت باقی مانده به تزریق دو دز واکسن اقدام کنند و آنهایی که دو دز واکسن را تزریق کرده اند، هم برای ایمنی بیشتر دز سوم را تزریق کنند.

میراحمدی اضافه کرد: مطابق گزارش مسوولان وزارت بهداشت شرایط بیماری کرونا در کشور در مرحله پیک قرار دارد و در این راستا باید با رعایت ۱۰۰ درصدی مقررات بهداشتی به صورت استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در دورهمی هم تلاش کنیم هر چه سریعتر مدت شیوع بیماری در کشور کاهش یابد.

وی خواستار نظارت مستمر و فعال بر رستوران ها، تالارها و سینماها در کشور شد و گفت: باید مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که بر ظرفیت ۳۰ درصدی در مکان های مسقف تاکید دارد به شکل موثری رعایت شود.

میراحمدی همچنین به موضوع سفر به عتبات عالیات در عراق هم اشاره کرد و افزود: مردم عزیز ایران برای سفر به عتبات عالیات باید تزریق دو دز واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی را داشته باشند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: در صورتی که هر دو کشور ایران و عراق در مرزهای کشور از افرادی که دارای علائم بیماری هستند اقدام به تست گیری کنند، رایگان می شود.

وی به چگونگی برگزاری آزمون تخصصی دکتری هم  اشاره کرد و افزود: در نشست امروز این مساله به صورت جامع و کامل بررسی شد تا آزمون در زمان مقرر با شرط رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

میراحمدی اظهار کرد: برای عبور از پیک ششم بیماری مسیری جز تقویت رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن نداریم و برای همین باید با اطلاع رسانی مسوولانه و هدفمند، هم میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و هم آمار تزریق دز سوم واکسن باید به نحو مطلوبی ارتقا یابد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 248665
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا