ماموریت شعبه خاص قوه قضاییه برای بررسی پرونده تخلفات فولاد مبارکه/متهمان ممنوع الخروج می‌شوند

به گزارش جهان صنعت نیوز: حجت الله فیروزی در مورد تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: تحقیق و تفحص از جمله اهرم های نظارتی مجلس شورای اسلامی  است در مجلس یازدهم چند موضوع تحقیق و تفحص کلید خورد که یکی از آنها  بحث فولاد مبارکه اصفهان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی  کشور است،تصریح کرد: تحقیق و تفحص از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس با محورهای مشخص پیگیری شد و در مراحل مختلف به اطلاع اعضای هیات مدیره فولاد رسید و آنها دفاعیات خود را مطرح کردند و گزارش نهایی در صحن علنی قرائت شد.

ماموریت شعبه خاص قوه قضاییه برای بررسی پرونده تخلفات شرکت فولاد مبارکه

نماینده مردم فسا با بیان اینکه  این گزارش به مرجع قضایی ارسال شده است بیان داشت:این موضوع در شعبه خاص از سوی دستگاه قضا با ابهاماتی که همراه با مستندات توسط هیات تحقیق و تفحص مطرح شده از سوی قوه قضاییه بررسی می شود و  اگر تخلفاتی که هیات تحقیق و تفحص همراه با مستندات مشخص کردند توسط مراجع قضایی احراز شود که اتهامی متوجه فردی است اشخاص احضار می‌شوند و روند بازجویی، بازپرسی و صدور احکام در مرجع قضایی به صورت مستقل انجام می‌شود.

فیروزی در مورد  مستندات تخلفات صورت گرفته در فولاد مبارکه گفت: بر اساس توضیحاتی که از مدیران شرکت اخذ شده، صورت جلسه هیات مدیره و تصمیماتی که در شرکت منعقد شده و قراردادهای که  امضا شده این گزارش  گرد آوری شده و کارشناسان مختلف این مستندات را بررسی کردند و در  نهایت گزارش به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آمد و نسبت به مابقی موضوع باید منتظر بمانیم تا مراجع قضایی نظر خود را اعلام کنند.

وی افزود: مواردی که از سوی هیات تحقیق و تفحص احراز، بیان و شفاف سازی شده و همراه با مستندات تحویل دستگاه قضا شده است، تشخیص جرم با دستگاه قضا است و نسبت به کسانی که تخلف کردند رای مقتضی و قانونی را  صادر خواهد نمود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه  با بیان اینکه رقم دقیق تخلفات را  بیان نمی کنم،گفت: در مورد این گزارش نباید به رقم ورود کنیم چون این موضوع از سوی دستگاه قضایی احراز می‌شود، مواردی از تخلف بوده است که در صحن علنی قرائت شد و بر اساس نظر هیات تحقیق و تفحص تخلف‌های بوده که با بیان، درج و پیوست مستندات تحویل مرجع قضایی شده و اینکه احراز شود جرم بوده یا خیر، باید مرجع قضایی تصمیم بگیرد.

دستگاه قضا مانع خروج متهمان پرونده فولاد از کشور می‌شود

فیروزی افزود:تحقیق و تفحص مربوط به دوره قبلی مدیریتی فولاد است و ربطی به مدیران فعلی شرکت فولاد ندارد و محورهای این تحقیق و تفحص مشخص است، این هیات خارج از محورهای مشخص شده ورود نکردند و مربوط به بازه زمانی مشخص است و ربطی به دولت فعلی ندارد.

نماینده مردم فسا با بیان اینکه قوه قضاییه تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ می‌کند، گفت: این گزارش تازه به قوه قضاییه ارسال شده و اگر اتهامی متوجه شخص باشد، دستگاه قضا مانع خروج متهمین این پرونده از کشور می‌شود.

هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضائیه موافقت کردند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسیصنعت و معدن
شناسه : 283286
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا