فعلا از تنگه هرمز تردد نکنید

جهان صنعت نیوز|  پس از آنکه یک فروند نفتکش انگلیسی روز گذشته هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین بین‌المللی دریایی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توقیف شد، انگلیس به کشتی‌های خود توصیه کرد فعلا از تنگه هرمز عبور نکنند.


جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نیز با اعلام اینکه لندن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای آزادی نفتکش انگلیسی است مدعی شد این کشور به شیوه‌ای محاسبه شده، اما قدرتمندانه به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: «به دنبال گزینه‌ی نظامی نیستیم؛ بلکه به دنبال راه حل دیپلماتیک برای این شرایط هستیم، اما خیلی شفاف می‌گوییم که این موضوع باید حل شود.»

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام “stena impero” هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

سیاسی
شناسه : 35462
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا