طرح صیانت در کمیسیون جدید بررسی می‌شود/ محتوا تغییر خواهد کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حجت الاسلام علیرضا سلیمی در حاشیه نشست امروز دوشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز صبح که به صورت غیرعلنی برگزار شد، ابتدا رئیس کمیسیون مشترک و موافقان و مخالفان بررسی طرح در کمیسیون مشترک بر اساس اصل ۸۵ سخنرانی کردند و در ادامه متقاضیان برگشت طرح به صحن علنی دیدگاه‌های خود را بیان داشتند.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: همچنین تعدادی از نمایندگان دیگر نظرات خود را ایراد کردند و در نهایت رای استمزاجی گرفته شد که بر اساس آن اکثریت نمایندگان رای دادند که این طرح در کمیسیون مشترک طبق اصل ۸۵ بررسی نشده و به صحن علنی بازگردد.

این عضو هیات رئیسه مجلس در توضیح چگونگی ادامه بررسی طرح صیانت در مجلس گفت: با توجه به رای استمزاجی گرفته شده دو نظر از لحاظ حقوقی مطرح است؛ یک نظر می‌گوید کار تمام شده و همین رای استمزاجی رای جلسه علنی تلقی می‌شود، نظر دیگر آن است که بر اساس مواد ۱۶۵ و ۱۶۷ آئین‌نامه باید دوباره موضوع بررسی نشدن طرح در کمیسیون مشترک طبق اصل ۸۵ و ارجاع آن به صحن علنی، مجددا در یک جلسه علنی رای گیری شود. این دو نظر حقوقی به کنکاش حقوقی نیاز دارد و هر نتیجه‌ای حاصل شود قطعا نمایندگان در برابر آن تمکین خواهند کرد.

سلیمی ادامه داد: بعد از تصمیم گیری، یک طرحی تهیه می‌شود و کمیسیون مشترک جدید تشکیل خواهد شد که مصوبات آن به عنوان گزارش کمیسیون به صحن علنی آمده و نمایندگان ماده به ماده آن را در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهند داد. قاعده این است که ما یک کمیسیون مشترک جدید تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه به صورت قطعی محتوای طرح  تغییر می‌کند، تصریح کرد: اما میزان تغییر آن هنوز مشخص نیست ولی به هر حال بررسی این طرح به صورت اصل ۸۵ منتفی شده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه همه نمایندگان از وضعیت رها شده فضای مجازی گلایه مند هستند، گفت: همه نمایندگان اتفاق نظر دارند که فضای مجازی به یک قاعده و قانون احتیاج دارد و فضای مجازی به شکل فعلی رها شده است. به همین دلیل باید آن را قانونمند کرد. قاعده این است که محتوای جدیدی ارائه شود، اگر سایر مراحل پیش رود محتوای جدید به کمیسیون جدید داده می‌شود. 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 255829
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا