سفر مورا به ایران مسیر مذاکرات را هموار کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: بی‌تردید، برقراری حسن همجواری و تشکیل سازوکارهای همکاری منطقه‌ای، نقش مجموعه کشورهای منطقه را در سطح بین‌المللی نیز افزایش خواهد داد.رییس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه به تشریح روابط ایران و عربستان، بحران یمن، نگاه ایران به عراق و مساله فلسطین به عنوان چهار مساله محوری در روابط ایران و جهان عرب پرداخت.

وی در خصوص روابط ایران و عربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی برای کشور عربستان سعودی قائل است که قبله مسلمانان و یک کشور بزرگ منطقه است و حرمین شریفین در آن قرار دارد. ایران و عربستان نمی‌توانند نگاه حذفی نسبت به یکدیگر داشته باشند و به عنوان دو قدرت اصلی منطقه می‌توانند مکمل ظرفیت‌های یکدیگر جهت تامین صلح و ثبات و توسعه منطقه باشند.

به هر صورت، اخیرا دو کشور با شرکت در پنج دور مذاکره که با مساعی جمیله دولت عراق میسر شده است، راه گفت‌وگو را برای رفع اختلافات خود انتخاب کرده‌اند.خرازی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست، پاسخگوی سوالات مجری برنامه بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برجام تصریح کرد: ما بدون وابستگی به بیگانه به فناوری هسته‌ای دست یافته‌ایم و توسعه فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز بومی را جزو منافع ملی‌مان می‌دانیم. دیگران مجاز نیستند تعیین کنند ایران حق دستیابی به فناوری هسته‌ای دارد یا خیر. ایران بارها اعلام کرده که فقط قصد بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دارد. در مذاکرات فعلی میان ایران و کشورهای غربی موضوعات کمی باقی مانده است که باید حل شود. مورا، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا اخیرا به ایران آمد و راه ادامه مذاکرات هموار شد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 263495
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا