رییس جمهور: نگاه امام(ره) به مردم تشریفاتی نبود/ از عدالت تخطی نشود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز سه شنبه و در آستانه آغاز هفته دولت که به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور یافت،گفت:  آمدن اعضای دولت در روز اول هفته دولت به مرقد نورانی امام راحل این پیام را دارد که دولت میثاق با امام را میثاق با همه خوبی‌ها و با همه ارزش‌ها می داند چون امام راحل عبد صالح خدا بود و دل در گروه خداوند داشت و تمام وجود او خدمت  به مردم بود. عهد و پیمان با امام(ره)،میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست. چون امام(ره) دل در گرو خدا داشت و با تمام وجود در خدمت مردم بود.

آیت الله رئیسی ادامه داد:  از روح بلند امام(ره) کمک بخواهیم و مدد بجویم که به اذن پرودگار روح بلند ایشان و تمام گام‌هایی که برداشته می‌شود، در مسیر خدمت به مردم باشد. نباید بر احدی منت گذاشت، کارها فقط باید برای خدا انجام شود تا قیمت پیدا کند.

رییس جمهور افزود: امروز در سرتاسر جهان خدمت به مردم یک ارزش است.برخی با نیات منفعت‌گرایانه و مادی‌گرایانه به مردم خدمت می‌کنند و فقط به دنبال نفع شخصی خود هستند، برخی هم خدمت را فقط از سر نوع دوستی، و دلسوزی انجام می‌دهند که ریشه انسان محوری دارد.

آیت الله رئیسی گفت: نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی نبود و دولت معتقد است که هر جا به مردم و جوانان اعتماد کند آنجا میدان موفقیت است، این نگاه سیره امام خمینی است. اعتماد بنیانگذار جمهوری انقلاب اسلامی  موجب پیروزی انقلاب و تثبیت آن شد.

وی اظهار داشت: خیلی‌ها امروز در این کره خاکی مدعی خدمت به مردم هستند. برخی، نگاه مادی گرایانه به خدمت دارند و به دنبال نفع خود، حزب و جریانشان هستند. یک نوع خدمت داریم که از نوع دوستی است. مثلاً می‌گویند ما دلمان می‌سوزد، کسی مسکن و کار و رفاه و سایر موارد نداشته باشد و این نوعی از خدمت و نوعی نگاه انسان مدارانه است.

رییس جمهور افزود: آموخته امام به جامعه و دولتمردان خدمت برای خدا بود. تمام اقداماتی که انجام می‌شود و گام‌های که بر داشته می‌شود، نباید پیرامون آن به احدی منت گذاشت. ما باید با امام(ره) پیمان ببندیم که هیچ خدمت ما منتی برای مردم نباشد. کار ما باید خدمت برای خدا و کره گشایی از زندگی مردم باشد.

وی اضافه کرد: دولت توجه به مردم و باور به مردم را سرلوحه کار خود می‌داند و اعتقاد دارد هر جا به مردم اعتماد کند موفق خواهد بود. امام(ره) در جنگ ۸ ساله به مردم و جوانان اعتماد کردند و اعتماد ایشان موجب پیروزی انقلاب و تثبیت نظام اسلامی شد. هم دوره تشکیل و هم دوره تثبیت انقلاب اسلامی، اعتماد به مردم و جوانان وجود داشت.

آیت الله رئیسی اجرای عدالت را یکی دیگر از اصول امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: نکته دیگری که در سیره و آموخته‌های امام(ره) وجود داشت، اجرای عدالت بود. امام وقتی از دین تعریف داشتند، عمیقأ اعتقاد داشتند دین برای این است که به آن عمل شود. تفاوت امام(ره) با دیگران این بود که اعتقاد داشتند که دین را باید در متن جامعه جاری کرد و انسان معاصر باید به آن عمل کند و دولتمردان باید آن را محقق کنند.

رییس جمهور افزود: ما با همه وجود باورمان این است که می‌توان دین را به عنوان نسخه نجات بخش در جامعه عملیاتی کرد. توکل، ایمان به خدا، صبر، ایستادگی در راه هدف را به ما آموختند که اموری دست یافتنی است، زمانی که شخصی مثل سردار سلیمانی در این مسیر حرکت می‌کند، مکتبی باز می‌شود که در راستای مکتب امام (ره) است.

رییس‌جمهور  به بیانات امام خمینی (ره) اشاره و خاطرنشان کرد: انسان‌های عادل می‌توانند عدالت را اجرا کنند. این بسیار اهمیت دارد که عدالت در جامعه اجرایی شود و از محورهای مهمی است که همه دولتمردان باید به تاسی از امام(ره) و رهبر فرزانه که مفسر خط امام هستند، به این مشی توجه کنند و به خودمان اجازه ندهیم از عدالت تخطی شود.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: باید توجه به عدالت همواره مدنظر و مورد توجه و سرلوحه کار همه دولتمردان قرار گیرد. در این شرایط حتماً روح امام(ره) و شهدا مدد خواهند کرد که در این مسیر توفیق پیدا کنیم و اعتماد مردم افزون شود.

وی ادامه داد: به خاطر اعتماد مردم، باید شاکر خداوند متعال باشم چون این اعتماد سرمایه بزرگی است و همواره باید پاس داشته شود و روز به روز افزایش پیدا کند. اعتماد مردم سرمایه اجتماعیِ نظام و دولت را روز به روز افزایش می‌دهد.

رییس جمهور گفت: نگاه نخبگان و دیدگاه‌های صاحبنظران را در دولت نعمت دانست و ابراز امیدواری کرد دولتمردان از آن بهره مند شوند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 283750
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا