رییس‌جمهور: استان جنوبی کرمان تشکیل خواهد شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وی در ادامه با اشاره به درخواست ها برای حل مشکل کارگران شرکت معادن فاریاب(معدن آسمینون واقع در شهرستان منوجان) اظهارداشت: خلع ید(بهره بردار)  انجام شده و بزودی این معادن به افراد اهل واگذار خواهد شد، لذا نگرانی عزیزان مرتفع می شود.

رییسی با اشاره به اینکه استان کرمان به بهشت معادن ایران معروف است، ادامه داد: مساله نه تنها شرکت فاریاب بلکه امروز در شورای اداری نیز اعلام خواهم کرد که باید مساله معادن دچار تحول شود و اداره معادن را اینگونه نمی پسندیم؛ باید کار انقلابی و تحولی در حوزه معادن کرمان انجام شود.

منطقه ویژه جازموریان فعال می شود

رییسی همچنین با بیان اینکه به دنبال رفع مشکل منطقه ویژه جازموریان هستیم گفت: بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی برای این منطقه انجام نشده است لذا دولت به دنبال فعال سازی آن است تا با اجرای فاز عملیاتی آن، تولید و اشتغال منطقه نیز رونق گیرد.

لذت رفع دغدغه های مردم

رییس جمهور با اشاره به اینکه وقتی در اجتماعات مردمی هستم احساس خستگی نمی کنم و لذت من در بین مردم بودن و رفع دغدغه های مردم است تاکید کرد:
به عنوان یک طلبه خدمتگزار  برای من بسیار لذت بخش است که احساس کنم گرهی از زندگی مردم گشوده شده است.

ایفای نقش جنوب کرمان در استقلال کشاورزی کشور

وی یادآور شد: منطقه جیرفت علاوه برداشتن مردمی با دانش، بصیرت، زمان شناسی، صبر و همراهی با نظام و انقلاب در ۴۳ سال گذشته در عرصه های تولید و کشاورزی نیز مردمانی تولید کننده و نقش آفرین در استقلال کشور دارد.

رییسی افزود: نقش تولید در استقلال کشور امروز بسیار مهم است و آنچه رهبر حکیم و فرزانه ما فرمودند را  شما در میدان عمل دارید انجام می دهید؛ تولید محصولات کشاورزی بسیار اهمیت دارد و موانع این حوزه باید برطرف شود و الگوی کشت  نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهارداشت: کشت شما می تواند ضمن آنکه منافعی برای کشاورز داشته باشد، گامی در جهت استقلال کشور باشد.

رییسی گفت: امروز نسبت به کالاهای اساسی باید واردات داشته باشیم اما سرزمین حاصلخیز این منطقه این ظرفیت را دارد که گام اساسی در استقلال کالاهای اساسی در کشور بردارد.

اهتمام دولت برای تکمیل سیل بند

رییس جمهور در ادامه با اشاره به خسارت های سیل در جنوب کرمان طی چند مقطع اظهارداشت: در سفر قبل شاهد بودم  سیل در این منطقه خسارت بسیار وارد کرد و این درحالی است که می توان سیلاب ها را به جای تهدید به فرصت تبدیل کرد.

به گفته وی احداث سیل بند جیرفت که مدت های زیادی از اجرای آن باقی مانده باید عملیاتی شد.

رییسی اظهارداشت: سیل در این منطقه تهدید جدی است و در جازمویان احساس کردیم هر لحظه ممکن است زندگی و اراضی کشاورزی مردم با خسارت روبه رو شود.

رییس جمهور بیان کرد: احداث سد جیرفت و بندها در مصوبات سفر قرار گرفته است و در شورای اداری بر آن تاکید می کنم.
آیت الله رییسی افزود: از اولویت های جدی در این منطقه زدن سد جیرفت و آب بندها است تا با آمدن باران مردم احساس نگرانی و مشکل نکنند و این کار باید سریعا انجام شود؛کار با سرعت باید انجام شود و حداکثر یک سال و نیم آینده کار به اتمام برسد.

توجه به جاده های جنوب کرمان

رییس جمهور همچنین اظهارداشت: جاده های مواصلاتی در جیرفت و مناطق دورافتاده نیز از نکاتی است که بسیار اهمیت دارد که در مصوبات سفر به آنها توجه شده است.

وی اظهارداشت: یکی دیگر از نکات محوری که سال ها مطرح شده و در عمل اتفاقی نیفتاده، شهرستان شدن جازموریان بود؛ این موضوع در وزارت کشور مطرح است و در دولت نیز پیگیری می شود که در دستور کار دولت قرار گیرد.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم جنوب استان کرمان به عنوان متدین، انقلابی، با بصیرت و ولایی یاد کرد و افزود: مردم متدین و انقلابی منطقه حقیقتا در روزهای پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس خیلی خوش درخشیدند و مردمی صادق در اعتقادات و باورهای خودشان هستند؛ گواه صدق این مدعا نیز شهدا، جانبازان و ایثارگرانی هستند که این منطقه تقدیم انقلاب کرده است.

رییسی با اشاره به اینکه زنان و مردان جنوب استان کرمان باوجود برخی مشکلات و کاستی ها، همواره نسبت به ارزش ها، انقلاب و نسبت به پیام ها و سخنان امام و رهبری خود را پایبند می دانند، یادآور شد: مردم کرمان وجنوب این استان وضعیت ویژه ای دارند.

وی افزود: هروقت با حاج قاسم سلیمانی دیدار داشتیم نسبت به مناطق جنوب کرمان نگاه خاصی داشت و باور داشت که مردم جنوب استان بسیار صادق و وفادار به انقلاب اسلامی، ولایت و پایبند به خون مطهر شهیدان هستند.
رییسی تاکید کرد: در عرصه های مختلف بصیرت، زمانه شناسی و اعلام موضع در زمان خودش را در شما مردم دیده ایم و شما مردم در جایی که نیاز بوده، از مواضع ولی حمایت شود نه تنها در سخن بلکه در عمل نشان مواقع انقلابی خود را نشان داده اید.

 سفر استانی دولت به کرمان از عصر روز پنجشنبه (۲۱ مردادما) شروع و تا امروز ادامه دارد.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند که در سفرهای جداگانه به شهرستان های مختلف از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار می گیرند.

از روز چهارشنبه(۲۰ مردادماه)  ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران یا دیگر مدیران وزارتخانه ها به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزرا  در ادارات مختلف استان کرمان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایت ها و پیشنهادها، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 281008
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا