رئیس جمهور: اراده ایران توسعه مناسبات با کشورهای همسایه است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در دیدار «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ارمنستان تعاملات پارلمانی دو کشور را در مسیر ارتقای سطح روابط ایران و ارمنستان موثر و سازنده ارزیابی و خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی باید راهکارهای ارتقای سطح تعاملات تهران و ایروان را بررسی و در مسیر تحقق این راهکارها گام‌های عملی بردارد.


دکتر رئیسی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت ژئوپلتیک بالایی برخوردار است که زمینه تقویت همگرایی منطقه‌ای و گسترش صلح و رفاه میان ملت‌های منطقه از اقیانوس هند و خلیج فارس و دریای سیاه تا اروپا را فراهم می‌آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی تمام کشورهای منطقه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه طرح، تعامل و گفتگویی برای تامین صلح و آرامش با محوریت و نقش‌آفرینی کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: معتقدیم گفتگو میان کشورهای منطقه تنها مسیر حل و فصل مسائل است و حضور و دخالت بیگانگان نه تنها نمی‌تواند گرهی از مشکلات باز کند، بلکه گره مسائل و مشکلات منطقه را کور می‌کند.

«آلن سیمونیان» رئیس مجلس ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش اهمیت زیادی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری و ترانزیتی با ایران قائل است، گفت: دو کشور از امکانات و ظرفیت‌های بسیار بالایی برای گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف برخوردارند.

رئیس مجلس ارمنستان ضمن قدردانی از مواضع سازنده کشورمان نسبت به تحولات منطقه، گزارشی از آخرین تحولات قفقاز ارائه کرد و اظهار داشت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران با نگاه به آینده نقش فعال‌تری در تحولات منطقه ایفا کند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 268774
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا