درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی دولت با اصلاح نظام مالیاتی

جهان صنعت نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر درآمدهای مالیاتی اصلاح شود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان به حساب دولت واریز شده و به بخش تولید فشار کمتری وارد می‌شود.

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب گفت: چالش‌های متعددی در راه تولید در کشور ما وجود دارد هر چند که سومین گزارش نظارتی کمیسیون تولید در مجلس تدوین شده و در این مسیر از نظر کارشناسان و متخصصان استفاده کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آن طور که باید و شاید، دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید و کالای داخلی همکاری نکردند این در حالی است که رهبر انقلاب تاکید زیادی در این خصوص کرده‌اند؛ ضمن اینکه قانون حداکثر استفاده از توان داخلی تصویب کردیم که توجهی به آن نشده است.

زارع اظهار داشت: وظیفه مجلس آن است که بر اقدامات ارگان‌های مختلف نظارت داشته باشد و با اینکه قوه مقننه در بحث قانون گذاری فعال بوده در این زمینه کمبودی نداشتیم اما متاسفانه در مقام نظارت ضعیف عمل کردیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۳ قانون خروج از رکود و رفع موانع رقابت پذیری، قانون کسب و کار و قانون حداکثر استفاده از تولید در مجلس تصویب شده است که اجرای آن اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کارت های تجاری در کشور ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند گفت: اگر درآمدهای مالیاتی اصلاح شود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان به حساب دولت واریز شده و به بخش تولید فشار کمتری وارد می شود؛ ضمن اینکه ساماندهی و رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی هم از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: باید سران قوا با بخشش سود و جریمه بدهی مالیاتی و همچنین بخشش بدهی تامین اجتماعی و عدم استفاده از سود مرکب بانک‌ها به رونق تولید کمک کنند لذا از شورای هماهنگی سران قوا می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

سیاسی
شناسه : 39164
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا