دادخواست ترامپ برای شکایت از اف‌بی‌آی

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نوشته پایگاه هیل، او ادعا کرد که در جریان این عملیات حقوق او در سطحی که به ندرت تا پیش از این دیده شده نقض شده‌اند. متمم چهارم قانون اساسی آمریکا از مردم این کشور در برابر عملیات‌های تفتیش و توقیف غیرمنطقی محافظت می‌کند. این پست ترامپ پس از آن منتشر شد که یک قاضی فدرال آمریکایی روز پنجشنبه گفت، او ممکن است درخواست کند بخش‌هایی از سند استشهادیه مربوط به طرح علت احتمالی اقدام اف‌‌بی‌‌آی برای تفتیش این ملک واقع در پالم‌بیچ ایالت فلوریدا را علنی کند.

قاضی بروس راینهارت که حکم تفتیش مربوط به این ملک را تایید کرد، گفت معتقد است، دلایل وزارت دادگستری آمریکا در توجیه کاملا خصوصی نگه داشتن محتوای مربوط به این سند را باور نداشته و به مقامات دستور داده اصلاحیه‌های پیشنهادی خود در متن این سند در تدارک برای انتشار علنی بخشی از آن را اعلام کنند.

پس از آنکه مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، اعلام کرد که وزارت دادگستری این کشور از انتشار علنی محتوای حکم تفتیش اقامتگاه ترامپ با توجه به توجه عمومی چشمگیر به وضعیت پیش آمده و افشای تفتیش از سوی ترامپ حمایت می‌کند، راینهارت خودش این حکم و برخی اسناد مرتبط با آن را از حالت مهروموم‌شده خارج کرد.

گارلند همچنین در یک بیانیه علنی نادر در مورد تحقیقات مربوط به این پرونده، به شدت از وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی دفاع کرد و گفت که تمامیت آنها به طور ناعادلانه مورد حمله قرار گرفته است. ترامپ و متحدانش تفتیش ملک مارالاگو را مورد انتقاد قرار دادند و مقامات وزارت دادگستری آمریکا را متهم کرده‌اند بر اساس انگیزه‌های سیاسی علیه ترامپی که در نظر دارد برای سومین بار نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ شود اقدام کرده‌اند.
محتوای این حکم پس از علنی شدن نشان داد که اف‌بی‌آی مظنون به این بوده که ترامپ چندین قانون از جمله قانون جاسوسی آمریکا را نقض کرده است. گزارش شد که در جریان این تفتیش و بازرسی ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی شده کشف و ضبط شد.

بیم کاخ‌سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا

در این میان، مقام‌های کاخ‌سفید در محافل خصوصی از اقدام دونالد ترامپ رییس‌جمهور سابق آمریکا در انتقال مجموعه‌ای از اسناد محرمانه و فوق محرمانه به محل اقامتش در ایالت فلوریدا ابراز نگرانی کرده‌اند. گزارش سی‌‌ان‌ان حاکی است یکی از نگرانی‌های مقام‌های دولت جو بایدن، رییس‌جمهور فعلی آمریکا احتمال لو رفتن روش‌ها و منابع دستگاه‌های جاسوسی آمریکاست.
این وبگاه در گزارشی تصریح کرده همزمان با آشکار شدن جزئیات بیشتری از حمله اف‌بی‌آی به محل اقامت دونالد ترامپ مقام‌های دولت فعلی آمریکا نگران هستند که چه اطلاعاتی توسط رییس‌جمهور سابق به محل اقامتش منتقل شده و اینکه آیا اطلاعات مذکور ممکن است منابع و روش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را در معرض خطر قرار دهند یا خیر.
یک مقام ارشد آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده به سی‌ان‌ان گفت: «نگرانی‌های شدیدی وجود دارد.» یک منبع که از جزئیات موضوع باخبر است هم گفته دیگر موضوعی که مقام‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را نگران می‌کند اطلاعاتی است که ترامپ ممکن است خارج کرده باشد. نمایندگان جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماه‌های گذشته جلساتی با وزارت دادگستری، کمیته‌های مقتضی کنگره و سازمان آرشیو اسناد ملی آمریکا درباره اسناد حساسی که ممکن است مفقود شده باشند برگزار کرده‌اند.
مقام‌های کاخ‌سفید در محافل علنی از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده و گفته‌اند که وزارت دادگستری باید در خصوص تحقیقات این پرونده اظهارنظر کند. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند به جو بایدن در خصوص این پرونده گزارشی ارائه نشده و اطلاعات مربوط به آن تنها از طریق گزارش‌های رسانه‌ای به دفتر کار او رسیده است.

اف‌بی‌آی، گشتاپوی بایدن

همزمان با بررسی‌های اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره دونالد ترامپ، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها باور دارند اف‌بی‌آی نقش «گشتاپوی شخصی» جو بایدن را دارد. یک نظرسنجی تازه موسسه رای‌گیری «راسموسن ریپورتس» از اختلاف‌نظر فاحش آمریکایی‌ها درباره اف‌بی‌آی حکایت دارد.

۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که یورش اخیر اف‌بی‌آی به عمارت مارالاگوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا موجب کاهش اعتماد مردم به این اداره شده است. در مقابل، ۲۹ درصد گفته‌اند که این اقدام اعتماد آنها به اف‌بی‌آی را افزایش داده و ۲۳ درصد اعلام کردند که این اقدام تاثیری در دیدگاه آنان نسبت به اف‌بی‌آی ایجاد نکرده است.

همچنین ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان با اظهارات پیشین راجر استون، مشاور سابق دونالد ترامپ موافقت کرده‌اند که گفته بود «اراذل و اوباش» اف‌بی‌آی که درگیر بازی سیاسی هستند، از این آژانس به عنوان «گشتاپوی شخصی دونالد ترامپ» استفاده می‌کنند. در ماه دسامبر سال گذشته، این آمار ۴۶ درصد بود. در میان طرفداران دو حزب سیاسی برجسته آمریکا، ۷۶ درصد از جمهوریخواهان و ۳۷ درصد از دموکرات‌ها با این ادعا موافقت کردند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 283137
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا