حمله به سلمان رشدی، نویسنده مرتد در نیویورک/ وضعیت سلمان رشدی اورژانسی است/تصاویر

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش داده سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

حمله به سلمان رشدی، نویسنده مرتد در نیویورک/ وضعیت سلمان رشدی اورژانسی است+عکس و فیلم

اولین تصاویر مربوط به سلمان رشدی بعد از حمله

حمله به سلمان رشدی، نویسنده مرتد در نیویورک/ وضعیت سلمان رشدی اورژانسی است+عکس و فیلم

شخصی که به رشدی حمله کرده است دستگیر شده است

شاهدان عینی گزارش داده‌اند مردی هنگام سخنرانی سلمان رشدی در مرکز «چوتوکوآ» در نیویورک به سمت او حمله‌ور شده و با چاقو یا مشت او را زخمی کرده است.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» مصادف با سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود.

گفته می شود که در نخستین ماههای پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای  ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد.

دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را  به عهده گرفته بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع درباره ماجرای سلمان رشدی: با وضعیت اورژانسی مواجه هستیم . خبرگزاری های رویترز و آسوشیتدپرس نوشته‌اند که از حال او فعلاً اطلاع دقیقی در دست نیست.

رویترز به نقل از سخنگوی موسسه شوتاکوا (Chautauqua) نوشته که «ما با یک وضعیت اورژانسی مواجه هستیم. فعلاً نمی‌توانم جزئیات بیشتری بیان کنم».

بیانیه پلیس نیویورک در خصوص حمله به رشدی

پلیس ایالتی نیویورک در بیانیه‌ای گفته که ضارب از ناحیه گردن با چاقو به او ضربه زده اما وضعیت او هنوز مشخص نیست.

شاهد عینی: سلمان رشدی ۲۰ ثانیه زیر ضرب بود

یک شاهد عینی به آسوشیتدپرس درباره  مشاهدات خودش از حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی علیه پیامبر اسلام(ص) گفته که: “این مرد(ضارب) به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به کوبیدن سلمان رشدی کرد.

ابتدا از خود میپرسی چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ ولی به سرعت تا حد بسیار زیادی روشن شد که سلمان رشدی در حال کتک خوردن است. این اقدام حدود ۲۲ ثانیه به طول کشید.

فرماندار نیویورک در یک سخنرانی گفت که سلمان رشدی در غرب نیویورک مورد حمله قرار گرفته، اما هنوز زنده است و به بیمارستان منتقل شده است.
 
سلمان رشدی ۱۰ الی ۱۵ چاقو خورده است؛ یکی به گردن
 
روزنامه انگلیسی دیلی‌میل گزارش داد که سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی ۱۰ تا ۱۵ چاقو خورده که یکی از آنها به گردن او اصابت کرده است.
 
فیلم جدیدی از لحظات پس از حمله به سلمان رشدی
 
فیلم جدیدی که برخی از کاربران فضای مجازی منتشر کرده‌اند لحظات پس از حمله به نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی را از زاویه‌ای دیگر نشان می‌دهد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 281039
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا