برگزاری تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور و برخی شهرها

به گزارش جهان صنعت نیوز: بنا بر گزارش این خبرگزاری، «دانشجویان شعارهای سیاسی و فرهنگی سر می‌دادند و خبری از آشوبگری و آتش زدن اموال عمومی نیست. دانشجویان نسبت به عملکرد پلیس و برخوردهای صورت گرفته معترض هستند». به نوشته فارس دانشجویان «بعضا شعارهای هیجانی و تندی نیز» سر داده‌اند.

طبق گزارش این خبرگزاری طیف دیگری از دانشجویان هم نسبت به آنچه «حرمت‌شکنی‌ها و آشوبگری‌ها در محوطه دانشگاه‌ها» می‌خواندند، اقدام به سر دادن «شعارهایی مبتنی بر نگاه و سلیقه خود» کردند.

فارس همچنین خبر داده که «همزمان با این تجمعات تعداد محدودی در بیرون دانشگاه و حوالی میدان انقلاب اقدام به شعار دادن و برهم زدن نظم عمومی کردند که ماموران انتظامی با آنها برخورد کردند. مشاهدات خبرنگار میدانی فارس حاکی از آن است که در تجمع بیرون دانشگاه برخی افراد توسط پلیس بازداشت شده‌اند.»

وب‌سایت «آفتاب‌نیوز» هم در گزارشی نوشته در دانشگاه‌های علم و صنعت، تهران، شریف، دانشگاه بهشتی، الزهرا، دندانپزشکی تهران، بوشهر، کرمان، زنجان، دانشگاه علامه، خواجه‌نصیر، رازی کرمانشاه، آزاد کرج، زنجان، علوم پایه رشت، تبریز، آزاد واحد پونک تهران، فردوسی مشهد، اصفهان، شیراز، یزد و… دانشجویان تجمع کردند و شعارهایی سر داده‌اند. به نوشته این وب‌سایت گفته شده که در برخی خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای کشور نیز تجمعاتی برگزار شده است. نیروهای امنیتی نیز با گاز اشک‌آور و… تلاش دارند تا مانع شکل‌گیری تجمع شوند.

همچنین براساس مشاهدات میدانی خبرنگار «جهان‌صنعت»، عصر دیروز نیروهای انتظامی، مسیر بلوار کشاورز تهران به سمت خیابان انقلاب و دانشگاه تهران را مسدود کرده بودند. در این بین تجمع مردمی شکل گرفته بود و تجمع‌کنندگان مشغول سر دادن شعار رایج این روزها بودند که با شلیک گاز اشک‌آور از سوی نیروهای انتظامی متفرق شدند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 292460
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا