ایران پاسخ قاطع به انگلستان خواهد داد

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون انرژی مجلس  در واکنش به توقیف نفتکش گریس ۱ ایران توسط بریتانیا، گفت: انگلیسی‌ها خلاف حقوق بین‌الملل و مغایر قوانین و حقوق دریاها نفتکش ایران را توقیف کرده است در حالی که این کشورها حق یا ماموریتی برای توقیف کشتی هیچ کشور دیگری را ندارند لذا این اقدام بریتانیا نوعی راه‌زنی دریایی است.


نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اقدام بریتانیا در توقیف نفتکش ایران با راه‌زن‌هایی دریایی که در آب‌های بین‌المللی لابی‌گری می‌کنند، تفاوت ندارد. با توجه به شواهد و قراین انگلیسی‌ها در این موضوع ملعبه دست آمریکا شدند و در زمین طراحی شده آمریکا عالما و عامدا علیه ایران و مجموعه حقوق بین‌الملل رفتار کردند.

وی افزود: این ماموریت نیابتی انگلیس از سوی آمریکا صورت گرفت زیرا آبرو و ابهت آمریکا در ماجرای سقوط پهپاد توسط موشک‌های دقیق ایران از بین رفت همچنین اقتدار آمریکا در حوزه فناوری‌های موشکی از بین رفته و شرمندگی برای آنها باقی مانده است. بنابراین انگلیس برای جبران آبروی از دست رفته آمریکا و انحراف رسانه‌های خبری دنیا از توجه به سقوط پهپاد آمریکا، دست به چنین اقدامی زدند.

ادیانی یادآور شد: توقیف نفتکش توسط استعمار پیر انگلیس بدون آمریکا صورت نگرفته است، آمریکا این بار ضربه به جمهوری اسلامی ایران را از سمت بریتانیا به نمایش گذاشت. بر اساس سیاست کلی جمهوری اسلالمی این بی ادبی‌ و حریم شکنی بدون پاسخ نخواهد ماند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی در زمان خود و به هنگام و به اقتضا بدون شک سیلی محکمی به انگلستان خواهد زد، این حق ملت ایران است و قطعا به بریتانیا اثبات خواهیم کرد که مزدی که از آمریکا می‌گیرند در برابر زیان و خسارات بین‌المللی و حقوقی ناچیز خواهد بود.

سیاسی
شناسه : 33654
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا