امضاء، همسر رییس‌جمهور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در انتخابات اخیر نیز از این موارد داشتیم. از عبدالناصر همتی که در کنار همسرش آمده بود گرفته تا همین آقای رییسی که در فیلم و مصاحبه‌های تبلیغاتی نقشی را برای همسر و دخترش قائل شد. بعد از آنکه رییسی به پاستور رسید هم شاهد بودیم که جمیلیه علم‌الهدی چندین سخنرانی و اظهارنظر پشت سر هم داشت و این گمانه را ایجاد کرد که قصد دارد در قامت همسر رییس‌جمهور به نوعی گفتمان‌سازی کند. حتی از اینکه شاید کتابی شبیه میشل اوباما بنویسد‌، گفت و خبرساز شد. بعد از آن دیدیم که یکباره به حاشیه رفت!

وی اما دوباره خود را در رسانه‌ها مطرح کرده است؛ این بار با صدور پیامی که به مناسبت جشن ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا‌(س) نوشته و از همسران شهدا و جانبازان و مجاهدت آنها تقدیر کرد. او با تاکید بر اینکه با توجه به فساد و فحشا و بی‌بندوباری، هیچ دوره تاریخی برای زنان در سراسر جهان بدتر از دوره فعلی نبوده است، گفت که «ما به‌عنوان کشور اسلامی و خانواده شهدا به عنوان پیشروان معنویت در این زمینه وظیفه بزرگی داریم.»

وی ابراز ناراحتی کرد که بر خلاف پسران نوجوان ما، دختران نوجوان در عرصه فرهنگی از الگوی کمتری برخوردار هستند.

نکته قابل توجه در این پیام اما این حرف‌های خانم علم‌الهدی نیست، بلکه بخش امضا است که می‌بینیم بر همسر رییس‌جمهور بودن تاکید کرده‌اند! این درحالی است که برخی تصور می‌کردند او به واسطه دانشگاهی بودن، نقش فعالانه‌تر و مفیدتری در این دولت ارائه خواهد کرد. در واقع تصور می‌شد که او می‌تواند از جایگاهی که به واسطه همسر رییس‌جمهور بودن، دارد استفاده کند اما با هویتی مستقل به اظهارنظر و ایفای نقش بپردازد. این انتظار از وی تا حدی بود که اوایل کار دولت سیزدهم برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی او را «بانوی اول» نامیدند.

همان وقت هم البته معلوم بود که چنین نقش‌آفرینی از دختر علم‌الهدی انتظاری گزاف است. بر این اساس وقتی که همسر آقای رییسی گفت که به او پیشنهاد شده کتابی مشابه کتاب میشل اوباما بنویسد و آقای رییس‌جمهور هم با این کار موافق هستند، این سوال به ذهن می‌رسد که با چه عنوانی اقدام به این ‌کار خواهد کند.

اینکه الگوبرداری از آمریکا و بانوی اول، از همسر رییس دولت انقلابی انتظار نمی‌رفت و نمی‌رود به جای خود، اما نکته مبهم اصلی این است که ایشان هویت مستقلی برای خود قائل نیست و بعد درباره زنان، جایگاه آنها، الگو داشتن یا نداشتن‌ آنها و… می‌گوید!

البته که این رویه خانم علم‌الهدی خیلی هم نباید متعجب‌مان کند، به خصوص اگر یادمان باشد که مادر وی نیز بعد از فوت روی سنگ مزار نام‌ و نشانی غیر از همسر علم‌الهدی بودن نداشت.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 272559
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا