استقلالی‌ها در اکثریت: سیاستمدارهای ایران طرفدار چه تیمی هستند؟

جهان صنعت نیوز| علی فراهانی: در این گزارش نظرات ۴۶ شخصیت‌ سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و میانه‌رو درباره اینکه طرفدار کدامیک از تیم‎های باشگاه‎های داخلی و خارجی هستند و به چه رشته ورزشی علاقه دارند را جویا شدیم و با آن‌ها گفت‎وگو کردیم. جالب اینجاست که اکثر فعالان سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا طرفدار استقلال و بارسلونا هستند و از میان دیگر رشته‌ها؛ والیبال در رتبه نخست علایق سیاسیون یا خانواده‌های آن‌ها قرار دارد. ناگفته نماند که برخی از آن‌ها از اینکه اسمی از تیم‌های باشگاه‌های خارجی ببرند مُردد بودند یا واهمه داشتند تا مبادا حرف و حدیثی برایشان ایجاد شود.


*دیپلمات‎های پرسپولیسی

*معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه

سیدعباس عراقچی از حامیان جدی سرخ‌پوشان پایتخت است. وی با وجود اینکه سال‌ها در انگلستان زندگی کرده است طرفدار هیچ‌یک از تیم‌های باشگاه‌های خارجی نیست. پسران عراقچی هوادار بارسلونا هستند. او در سطح بین‌المللی اخبار همه تیم‌های ملی ورزشی کشور را رصد می‌کند و در سطح داخلی عمدتا پیگیر اخبار فوتبال است.

*معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه

مجید تخت‌روانچی از دوران کودکی طرفدار پرسپولیس بوده است. البته پسران وی استقلالی هستند و گاهی اوقات بر سر بازی قرمز و آبی‌ها با یکدیگر بحث‌های داغی نیز دارند! وی با وجود اینکه بخشی از زندگی خود را در آمریکا گذرانده است اما در دوران جوانی طرفدار بایرن مونیخ و منچستر یونایتد بوده است. او در حال حاضر طرفدار تیم خاص باشگاهی خارجی نیست. تخت‌روانچی اخبار تیم‌های ملی کشور به ویژه والیبال، بسکتبال، کشتی و فوتبال را دنبال می‌کند و در سطح بین‌المللی نیز اخبار فوتبال و تنیس را پیگیر است.

والیبال؛ ورزش محبوب فرزند آیت‎الله هاشمی

*عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه

فاطمه هاشمی رفسنجانی اصلاً فوتبال تماشا نمیکند و در خانواده وی فقط مباحث سیاسی مطرح است و خبری از گپ‌وگفت‌های ورزشی نیست. وی به رشته‌های ورزشی مانند شنا، والیبال و ژیمناستیک علاقه دارد و تا آنجایی که بتواند تماشای والیبال را دنبال می‌کند.

اصلاح‌طلب باستانی‌کار

*دبیرکل مجمع نیروهای خط امام

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنهای اهل فوتبال نیست اما هر از گاهی به تماشای مسابقات این رشته ورزشی می‌نشیند. خانواده وی فوتبال را دنبال میکنند ولی طرفدار پرسپولیس، استقلال یا تیم باشگاهی خاصی نیستند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اگر بطور همزمان بازی‌های والیبال، فوتبال و کشتی از تلویزیون پخش شود ابتدا بر اساس اولویت علاقه خویش به سراغ تماشای والیبال، کشتی و بعد فوتبال میرود. او از اول عمرش ورزش باستانی کار کرده است و جزو پیشکسوتان ورزش باستانی به حساب میآید. خامنه‌ای رشته‌های ورزشی مانند بدنسازی، والیبال، کوهنوردی، شنا، تنیس و سوارکاری را انجام میدهد. وی اگر فرصت ورزش تنیس داشته باشد به باشگاه‌های ورزشی انقلاب و تنیس استقلال میرود. خامنه‌ای هفتهای یک روز از وقت خود را به ورزش والیبال اختصاص داده است و طبق گفته خود تمامی کوه‌های اطراف تهران را برای کوهنوردی پیموده است.

جدال فرزند و نوه عارف بر سر بازی‌های دربی

*رئیس فراکسیون امید

محمدرضا عارف قبل از انقلاب طرفدار تیم پاس بوده است. وی تیم پاس را یکی از بااخلاق‌ترین تیم‌های آن دوره می‌داند. اکنون این سیاستمدار اصلاح‌طلب هوادار تیم‌های شهرستانی است و از اینکه باشگاه‌های شهرستانی توانسته‌اند حرفی برای گفتن و عرض‌اندام مقابل تیم‌های تهرانی داشته باشند، احساس خوشحالی می‌کند. خانواده عارف اهل تماشای مسابقات فوتبال هستند، اما نمی‌داند که فرزندانش طرفدار کدامیک از تیم‌های داخلی و خارجی هستند. رئیس فراکسیون امید تصور می‌کند پسرش (حمید) پرسپولیسی و فرزند وی (نوه عارف) استقلالی باشند؛ چون آن‌ها هنگام تماشای بازی میان استقلال و پرسپولیس با یکدیگر دعوا و جدل دارند.

اصولگرایی که طرفدار تیم برنده است

*رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری

محمدرضا باهنر طرفدار تیم برنده است و برای وی تفاوتی میان پرسپولیس و استقلال ندارد؛ یعنی هرکدام از قرمزها و آبی‌ها بازی را پیروز شوند هوادار آن تیم خواهد بود. البته وی چنین نظری را درباره تیم‌های باشگاهی خارجی نیز دارد، اما این فعال سیاسی اصولگرا به معنای واقعی کلمه اهل فوتبال نیست.

صداقت صادقی در هواداری از تیم‌ها

*عضو فراکسیون امید

محمود صادقی استقلالی و بارسلونایی است. او یکی از هواداران و حامیان اصلی والیبال است، اما بیشتر به فوتبال علاقه دارد. جالب اینجاست که دختر وی استقلالی، اما دو پسر صادقی پرسپولیسی هستند.

*منتخب مردم اصفهان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی

مینو خالقی طرفدار تیم ملی است و علاقه شدیدی به رشته ورزشی والیبال دارد.

عِرق زیباکلام به ناصرخان

*استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی

صادق زیباکلام معمولاً فوتبال تماشا نمی‌کند، اما به دلیل اینکه اکثر اعضای خانواده وی گرایش به تیم استقلال دارند به خاطر دل آن‌ها طرفدار آبی‌پوشان پایتخت است. این کارشناس مسائل سیاسی یکی از دلایل هواداری از استقلال را نیز به خاطر علاقه خاص خود به مرحوم ناصر حجازی می‌داند. زیباکلام در دوران جوانی یک ناصرخان می‌گفته و صد ناصر خان از زبان وی جاری می‌شده است. این استاد دانشگاه به تیم منچستر یونایتد نیز علاقه بسیاری دارد. وی به دلیل عِرق خود به مرحوم غلامرضا تختی؛ کشتی را تماشا می‌کند.

الهه کولایی استقلالی

*نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

الهه کولایی در دوران جوانی طرفدار تیم استقلال بوده است. او که عموما در لباس پوشیدن هم روسری آبی را انتخاب می‌کند، در حال حاضر حامی تیم ملی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توجه چندانی به تیم‌های باشگاهی خارجی ندارد. وی از بین ورزش‌ها؛ شنا را مطلوب‌تر تصور می‌کند. فرزندان کولایی استقلالی و نیز پرسپولیسی هستند.

اصلاح‌طلب مطیع فرزندان

*دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

علی شکوری‌راد فوتبالی است، اما هوادار تیمی خاصی نیست. در حقیقت وی طرفدار تیم‌هایی است که خوب بازی می‌کنند. پسران شکوری‌راد طرفدار تیم استقلال هستند و می‌توان گفت وی به تبعیت از فرزندان خود هوادار استقلال شده است. ضمن اینکه یکی از پسران وی رئال مادریدی و یکی دیگر از پسران شکوری‌راد نیز بارسلونایی هستند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اگر بارسلونا و رئال مادرید بازی داشته باشند طرفدار تیم برنده است.

سیاستمدار شناگر

*عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و وزیر تعاون دولت اصلاحات

علی صوفی خیلی فوتبالی نیست، اما گرایش وی به تیم پرسپولیس است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بازی تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید را رصد می‌کند در حقیقت وی به هر دو تیم علاقه نشان می‌دهد. تنها یکی از فرزندان وی استقلالی است و مابقی طرفدار قرمزپوشان پایتخت هستند. صوفی اوایل انقلاب اسلامی ورزش‌ رزمی انجام می‌داده است، اما او در ورزش شنا حرفه‌ای است؛ به عبارتی صوفی در این رشته ورزشی به درجه استادی دست پیدا کرده است.

آذر بارسلونایی

*عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

آذر منصوری از دوران نوجوانی طرفدار تیم پرسپولیس بوده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب حساسیت چندانی نسبت به تیم‌های باشگاه‌های خارجی ندارد، اما به تیم بارسلونا توجه بیشتری نشان می‌دهد. منصوری علاوه بر فعالیت سیاسی، سابقه مربی‌گری «تنیس روی میز (پینگ پنگ) و بدنسازی » را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است. او اخبار والیبال را به شدت رصد می‌کند چون که در دوران جوانی والیبالیست بوده است.

پایداری‌چی که از پیروزی دست پایینی‌ها بر مدعیان لذت می‌برد

*عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده مجلس شورای اسلامی

سیدحسین نقوی‌حسینی، در گذشته فوتبالیست بوده است، اما به گفته خودش به دلیل مشغله‌های کاری قادر به تماشای فوتبال‌ باشگاه‌های خارجی و داخلی نیست. پسر وی استقلالی و دختر این نماینده اصولگرای مجلس پرسپولیسی هستند. دو دختر نقوی‌حسینی مانند خودش هستند یعنی در فوتبال بی‌طرف‌اند و به نوعی هوادار تیم ملی‌اند. این فعال سیاسی اصولگرا در بازی تیم‌های اسپانیا و ایتالیا در جام ملت‌های اروپا را دنبال کرده است ضمن اینکه نقوی‌حسینی از گل خوردن تیم ملی انگلیس توسط ایسلند لذت برده است چون که ایسلند توانست انگلیس را از دور جام ملت‌های اروپا حذف کند. وی از اینکه کشورهای دسته پایین بتوانند کشورهای مدعی را حذف کنند خوشحال می‌شود.

پدر و پسر والیبالیست

*نوه امام (ره)

سید احمد پسر حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی می‌گوید پدرش طرفدار استقلال و پرسپولیس است. او مانند پدرش لیونل مِسی را بیشتر از کریستیانو رونالدو دوست دارد و برادرها و خواهران وی استقلالیِ استقلالی هستند.

دموکراسی ورزشی در بیت شیخ رسول

*قائم‌مقام حزب اعتماد ملی

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا طرفدار همه قهرمانان اعم از پرسپولیس و استقلال است، اما اعضای خانواده وی در دموکراسی کامل به سر میبرند چرا که برخی از فرزندان وی استقلالی و بعضی دیگر نیز پرسپولیسی هستند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هیچ‌یک از فرزندان خود را در مسائل اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و حتی ورزشی محدود نکرده است و انتخاب فرزندان خود را صحیح و درست تلقی می‌کند. وی به طور نسبی به تمام رشته‌های ورزشی علاقه دارد و در دوران جوانی خود ورزش‌هایی مانند فوتبال، والیبال و کشتی را تجربه کرده است.

کواکبیان سرخ‌آبی

*دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مجلس شورای اسلامی

مصطفی کواکبیان طرفدار سرخابیهاست، اما پسر او استقلالی و دختر وی پرسپولیسی هستند. کواکبیان از میان ورزش‌ها به شنا علاقه و آن را انجام می‌دهد!

ادعای عجیب یک پزشک اصلاح‌طلب

*عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

علی تاجرنیا یکی از طرفداران دو آتشه تیم استقلال به حساب می‌آید. وی در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال بوده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عملکرد ضعیف استقلال در بازی با پرسپولیس (دربی ۸۲) را به دلیل فاصله گرفتن از فعالیت‌های تیمی و باشگاهی می‌داند، اما معتقد است که تیم استقلال نتایج خوبی نیز داشته است. این استاد دانشگاه ادعا می‌کند اکثر جامعه پزشکی ایران طرفدار تیم استقلال هستند! وی به تیم‌های بارسلونا و چلسی علاقه دارد. تاجرنیا به خاطر کسب نتایج بسیار خوب والیبال و بسکتبال در سال‌های اخیر، طرفدار ورزش‌های والیبال و بسکتبال نیز شده است.

پروین، اسطوره اطاعت

*نماینده دوره ششم مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

جواد اطاعت زیاد فوتبالی نیست، اما خود را پرسپولیسی می‌داند و شعار «پرسپولیس خسته هنوز از پا ننشسته» و «پروین پا طلایی هنوز امید مایی» را در بین سخنان خود زمزمه می‌کند. این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در سال ۲۰۰۲ از تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا بازدید کرده است. اطاعت به نخبگان ورزشی مانند علی دایی، فرهاد مجیدی، دیه گو ماردونا، لیونل مِسی و کریستیانو رونالدو علاقه و اعتقاد دارد. این استاد دانشگاه به رشته ورزشی والیبال علاقه بسیار زیادی نشان میدهد و اکثر بازی‌های تیم ملی این رشته ورزشی را رصد می‌کند.

اصلاح‌طلب خاص

*عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

شهربانو امانی به دلیل آذری بودنش خود را طرفدار پروپا قرص تیم تراکتورسازی تبریز معرفی می‌کند. جالب اینجاست وی نه طرفدار بارسلوناست و نه رئال مادرید و فقط بازی‌های تیم‌ بشیکتاش ترکیه را پیگیری می‌کند.

اصلاح‌طلب جودو کار

*عضو فراکسیون امید

الیاس حضرتی طرفدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس است. به عبارتی ۳۰ درصد طرفدار آبی‌ها و ۳۰ درصد هوادار قرمزها، ۳۰ درصد حامی تراکتور سازی تبریز و ۱۰ درصد نیز طرفدار ملوان بندر انزلی است. ولی اگر تیم‌های استقلال با پرسپولیس با یکدیگر بازی داشته باشند، طرفدار جدی قرمزهاست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بازی تیم‌های باشگاهی اسپانیا را دنبال می‌کند، اما بیشتر از همه تیم بارسلونا را دوست دارد. حضرتی در سال‌های ۷۴ تا ۸۲ به مدت هشت سال رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی بوده است. وی به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی‌اش علاقه خاصی به ورزش‌های جودو و کنگ‌فو دارد.

سبز پرسپولیسی

*دبیرکل حزب سبز ایران

حسین کنعانی‌مقدم و اکثر اعضای خانواده کنعانی‌مقدم پرسپولیسی هستند. این فعال سیاسی اصولگرا وقت زیادی را برای تماشای تیم‌های باشگاهی خارجی اختصاص نمی‌دهد، اما فرزندان وی به تیم بارسلونا علاقه دارند. کنعانی مقدم به غیر از فوتبال به رشته ورزشی شنا نیز علاقه بسیاری دارد.

فرزندان استقلالی و پرسپولیسی

*استاندار سمنان

محمدرضا خباز طرفدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس است، اما پسران وی استقلالی هستند. استاندار سمنان به دلیل مشغله کاری فرصت تماشای بازی تیم‌های باشگاهی خارجی را ندارد. وی طرفدار پروپا قرص والیبال و کشتی است.

*عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

ولی‌الله شجاع‌پوریان، استقلالی است، اما اعضای خانواده وی پرسپولیسی هستند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب حامی تیم بارسلوناست.

تاج پرسپولیسی

*رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

غلامرضا تاجگردون، پرسپولیسی و بایرن مونیخی است. دختر و همسر وی استقلالی، اما پسران تاجگردون طرفدار پرسپولیس هستند. این نماینده مجلس شورای اسلامی علاوه بر تعقیب تماشای بازی فوتبال به کُشتی نیز علاقه‌مند است.

سیاسیون متفاوت

*عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

جهانبخش خانجانی به دلیل شمالی بودنش طرفدار تیم ملوان بندر انزلی است. به گفته وی اعضای خانواده‌اش هوادار تیم پرسپولیس هستند. خانجانی از میان تیم‌های خارجی به شدت حامی رئال مادرید است.

*نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

احمد شیرزاد طرفدار تیم سپاهان است و هر زمان که بازی سپاهان را تماشا کرده و می‌کند این تیم میبازد! خانواده این چهره سیاسی اصلاح‌طلب فوتبالی نیستند. وی مانند تیم‌های داخلی، بازی باشگاه‌های خارجی را تماشا نمی‌کند، اما به خاطر وجود لیونل مِسی در بارسلونا طرفدار این تیم است. شیرزاد به شدت طرفدار ورزش والیبال است.

اشرف استقلالی

*رئیس هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری

حجت‌الاسلام محمد اشرفی‌اصفهانی استقلالی است، اما در قیدوبند بازی‌ تیمهای باشگاه خارجی نیست. اشرفی‌اصفهانی عاشق فوتبال است و تنها این ورزش را رصد می‌کند.

یک کارگزارانی تمام‌عیار: فقط بخاطر پسرم مجبورم

*عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

یدالله طاهرنژاد علاقه خاصی به تیم پرسپولیس دارد. وی به دلایل سابقه، قدمت، اسم و عنوان زیبای پرسپولیس به این تیم علاقه‌مند شده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب جوانان ورزشکار را دوست دارد. طاهرنژاد تمایلی برای تماشای بازی تیم‌های باشگاه‌های خارجی ندارد، اما یکی از فرزندان وی هوادار و طرفدار اصلی تیم بارسلوناست. بنابراین طاهرنژاد و خانواده او قهرا یا اجبارا به این دلیل مجبورند بازی‌های تیم بارسلونا را تماشا کنند. یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های این نماینده ادوار مجلس ورزش والیبال است. وی به خاطر علاقه بیش از حد به این ورزش، ادعا می‌کند تمام بازی‌های تیم ملی والیبال را تماشا کرده است.

فرزند بوکسور

*دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش

فاطمه راکعی و خانواده او علاقه چندانی به فوتبال ندارند. وی در حقیقت فوتبالی نیست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به شنا و والیبال علاقه بسیار زیادی دارد. پسر وی عاشق ورزش بوکس است و گویا او این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

اصولگرای بازاری: طرفداری از تیم‌ها نان و آب نمی‌شود

*دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار

احمد کریمی‌اصفهانی طرفدار هیچ تیمی نبوده و نیست زیرا معتقد است این جور چیزها برای کشور نان و آب نمی‌شود. این فعال سیاسی اصولگرا به اکثر رشته‌های ورزشی علاقه دارد چون که ورزش را لازمه سلامتی انسان‌ها می‌داند، اما به رعایت اخلاق در ورزش تأکید بسیار زیادی دارد.

اصلاح‌طلبان استقلالی

*مدیرعامل بنیاد باران

جواد امام اهل فوتبال نیست، اما هرچیزی که داخلش استقلال باشد را دوست دارد. یکی از پسران وی استقلالی و یکی دیگر نیز پرسپولیسی هستند. ولی پسران وی طرفدار سرسخت رئال مادریدند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب علاقه زیادی به رشته ورزشی شنا دارد.

*عضو هیأت مدیره بنیاد امید ایرانیان

سیدحسن رسولی استقلالی است اما طرفدار هیچ‌یک از تیم‌های باشگاهی خارجی نیست. یکی از ورزش‌های مورد علاقه این فعال سیاسی اصلاح‌طلب شناست.

امیدواری عضو فراکسیون امید برای ورزش

*نماینده مجلس و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

پروانه مافی گرایش خاصی به تیم‌های باشگاهی داخلی ندارد یعنی همیشه و همواره طرفدار تیم ملی است و امید دارد از تیم‌های باشگاهی بهترین‌ها انتخاب و به تیم ملی ملحق شوند تا ملت ایران با پیروزی به سرافرازی برسند. اعضای خانواده این نماینده مجلس شورای اسلامی طرفدار قرمزها یعنی پرسپولیسی هستند. این فعال سیاسی اصلاح‌‍طلب به دلیل مشغله‌های کاری، خیلی بازی تیم‌های فوتبال باشگاهی خارجی را رصد نمی‌کند، اما بازی بارسلونا را بیشتر می‌پسندد. مافی به غیر از فوتبال به رشته ورزشی والیبال در سطح تیم ملی علاقه و همچنین کوه‌نوردی را برای بانوان مناسب ارزیابی می‌کند.

پرش از بلندی و دفاع شخصی

*عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام

حجت‌الاسلام هادی غفاری در قید و بند پرسپولیس و استقلال نیست. وی از دوران دبیرستان والیبال بازی می‌کرده است و به شدت پیگیر بازی‌های تیم ملی والیبال است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم‌اکنون به ورزش کوه‌نوردی می‌پردازد. البته وی در دوران مبارزات مجبور به یادگیری ورزش‌هایی همچون دفاع شخصی، پرش از بلندی و… بوده است.

کسب رضایت خانواده برای تماشای مسابقات

*عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

محمدجواد حق‌شناس در دوران نوجوانی پرسپولیسی دو آتشه بوده و همچنان به این تیم علاقه‌مند است‌، اما نه به اندازه دوران نوجوانی‌ ولی اعضای خانواده او علاقه چندانی به فوتبال ندارند و هر زمان که بازی فوتبال باشد، حق‌شناس باید خانواده‌اش را راضی کند تا شاید موفق به دیدن مسابقات فوتبال شود. خانواده وی بیشتر بازی‌ تیم‌های ملی را رصد می‌کنند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب طرفدار تیم باشگاهی بارسلوناست. او علاوه بر فوتبال، تماشای بازی‌های والیبال را نیز دنبال می‌کند.

نماینده‌ای که عاشق لیورپول بود

*نماینده مجلس شورای اسلامی

پروانه سلحشوری طرفدار استقلال تهران است، اما خانواده وی پرسپولیسی هستند. او به دلیل خوزستانی بودنش بیشتر حامی تیم‌های اهوازی و خوزستانی مانند فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، استقلال اهواز و خوزستان است. وی زمانی عاشق تیم لیورپول بوده است، اما در این سال‌ها به دلیل مشغله کاری فرصت تماشای بازی‌ تیم‌های اروپایی را ندارد.

هراس از اعلام علاقه به تیم‌های خارجی؛‌ می‌ترسیم به نفوذ متهم شویم

*عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری

داریوش قنبری به صورت سنتی بازی‌های دو تیم پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس را رصد می‌کند، اما اگر این دو تیم با یکدیگر دربی داشته باشند طرفدار تیم استقلال است. گرایش خانواده این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز بیشتر به سمت و سوی استقلال است. قنبری اهل تماشای بازی‌ تیم‌های باشگاهی اروپایی نیست، اما وی علاقه زیادی به کوه‌نوردی دارد و این ورزش را نه به صورت تفریحی بلکه به شکل حرفه‌ای انجام می‌دهد.

* عضو فراکسیون امید

حجت‌الاسلام احمد مازنی استقلالی است و هیچ گرایش و علاقه‌ای به تیم‌های باشگاهی خارجی ندارد چون که ممکن است به انگلیسی یا نفوذی بودن متهم شود! این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و کوه‌نوردی را انجام می‌دهد.

*عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

غلامرضا انصاری طرفدار تیمی است که موفق‌تر و اخلاقی‌تر رفتار کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب حامی ورزش و افرادی است که اخلاق را مدنظر خودشان قرار می‌دهند. جالب اینجاست وی در قیدو بند بازی فوتبال باشگاه‌های خارجی نیست، اما به شنا و فوتبال علاقه بسیار زیادی دارد. پسران انصاری از دو تیپ هستند یعنی یکی پرسپولیسی و دیگری استقلالی است.

اصولگرایان ترسناک و علاقه به کشتی کچ و بوکس

*دبیرکل حزب ۷۲ تن ایران اسلامی

مهدی فتحی‌زاده طرفدار تیم‌های استقلال و بارسلوناست و به شدت علاقه زیادی به کشتی کچ دارد!

*دبیرکل جبهه حامیان ولایت

دلاور صیامی طرفدار هیچ‌یک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیست، اما اعضای خانواده وی به سمت و سوی تیم‌های استقلال و بایرن مونیخ گرایش دارند. این فعال سیاسی اصولگرا بیش از ۲۰ سال است که در رشته ورزشی بوکس فعالیت می‌کند. وی جزو بوکسورهای مطرح در کشور به شمار می‌آید. صیامی بعد از گفتن این حرف به شوخی می‌گوید از این به بعد شاید کمتر خبرنگاری جرأت کند تا با من به گفت‌وگو بنشیند چه برسد به اینکه بخواهد به من نزدیک شود!

*دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین

ابوالقاسم رئوفیان پرسپولیسی و بارسلونایی است. فرزندان وی استقلایی و پرسپولیسی هستند. این فعال سیاسی اصولگرا به فرزندان خود توصیه کرده حامی تیمی باشند که قواعد بازی و اخلاق را رعایت می‌کنند. وی به رشته‌های ورزشی والیبال و کشتی علاقه دارد و گَه‌گُداری والیبال بازی می‌کند.

فوتبال سیاسی و نفرین و دعا برای تیم‌ها

*نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید

محمدرضا بادامچی، به تمام رشته‌های ورزشی علاقه‌مند است، اما ورزش شنا را جور دیگری دوست دارد. وی به شدت طرفدار تیم پرسپولیس و علی دایی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، فوتبال را در دنیا، هیجانی و سیاسی تعبیر می‌کند.

*عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام

محمدعلی غریبانی به هر دو تیم پرسپولیس و استقلال علاقه دارد، اما نسبت به آن‌ها تعصبی نیست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکنون نه دعایی و نه نفرینی را برای باخت یا بُرد تیم‌های فوتبال داخلی و خارجی نکرده است. وی به دلیل آذری بودنش تا حدودی نسبت به تیم تراکتورسازی تبریز تعصب دارد ولی در کل طرفدار تیم برنده است. غریبانی و فرزندان وی شناگر و عاشق والیبال هستند.

رئیس فراکسیون ورزش و سکوت

رئیس فراکسیون ورزش

محمدرضا تابش درباره اینکه طرفدار چه تیم‌های باشگاه‌های داخلی و خارجی است و به چه ورزش‌هایی نیز علاقه دارد سکوت کرد و گفت که حاضر به مصاحبه نیست! وی هم‌اکنون رئیس فراکسیون ورزش مجلس دهم شورای اسلامی است.

گزارش از علی فراهانی

ورزشی
شناسه : 10769
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا