ابراز تاسف چین از افزایش سطح غنی‌سازی توسط ایران

جهان صنعت نیوز|  سخنگوی وزارت خارجه چین با ابراز تاسف از اقدام برجامی ایران عنوان داشت که این موضوع باید از طریق دیپلماتیک حل شود.«گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری هفتگی این وزارتخانه در خصوص گام دوم برجامی ایران برای افزایش سطح  غنی‌سازی ابراز تاسف کرد.


وی در عین حال تاکید کرد که موضع چین در این خصوص آن است که موضوع هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک حل شود.

شوآنگ همچنین از همه طرف های حاضر در برجام خواست تا خویشتن دار باشند.

روز گذشته در آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در نشست خبری سخنگوی دولت اظهار داشت: در مهلت پایان ۶۰ روز کاهش تعهدات برجامی خود قرار داریم و از آنجا که خواسته‌های ایران در خصوص برجام مبنی بر بازگشت میزان فروش نفت به پیش از خروج آمریکا از برجام اجرایی نشده است، لذا امروز گام دوم برداشته می‌شود.

وی افزود: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد خودمان در سطح غنی‌سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه نیز در این خصوص اظهار داشت: امروز نامه ای توسط آقای ظریف به خانم موگرینی نوشته شده که ارسال خواهد شد. در این نامه به صراحت بندهایی از برجام که بعد از این متعهد نیستیم و مربوط به غنی‌سازی است، اعلام خواهیم کرد و مجدداً مهلت ۶۰ روزه خواهیم داد و بعد از آن، روند کاهش تعهدات ادامه می‌یابد.

سیاسی
شناسه : 33016
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا