آیت‌الله رئیسی: راهبرد تهران و کاراکاس در برابر دشمن «ایستادگی» است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز شنبه در نشست خبری مشترک با «نیکلاس مادورو» در مجموعه سعدآباد تهران ضمن خوش آمدگویی به رئیس جمهور ونزوئلا و همراهانشان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه سیاست خارجی به دنبال ارتباط با کشورهای مستقل بوده و ونزوئلا در مقابل تحریم‌های دشمنان و امپریالیسم ایستادگی کرده و مقاومت مثال‌زدنی داشته است.


رئیس جمهور، روابط تهران و کاراکاس را راهبردی خواند و گفت: روابط برادرانه ما ادامه‌دار خواهد بود و امضای سند ۲۰ ساله بین دو کشور نشان‌دهنده این عزم است.

وی افزود: تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشورمان در این ۴۲ سال اخیر فراوان بود و ملت ایران تصمیم گرفته تا تحریم‌ها را در جهت پیشرفت کشور به فرصت تبدیل کند.

آیت‌الله رئیسی در عین حال خاطرنشان کرد: همان‌طور که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده، فشارهای حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است و این نقطه پیروزی برای ایران و نقطه شکست دشمنان است.

وی این نکته را هم گفت که ونزوئلا سال‌های سختی را سپری کرد اما اراده ملت و دولت این کشور این بود که باید در مقابله با دشمنان ایستادگی کند و در همین مسیر هم حرکت کرده است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: اراده مردم، دولت و رئیس جمهور ونزوئلا این بوده که باید در مقابل تحریم‌ها ایستاد و ما امروز گزارش داریم که این کشور ابرتورم‌ها را پشت‌سر گذاشته‌ و رشد اقتصادی آن آغاز شده است؛ این نشانه خوبی است که به همه ثابت می‌کند مقاومت و ایستادگی جواب می‌دهد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

رئیس جمهور، امضای سند جامع همکاری‌های راهبری ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا را جلوه‌ای از اراده مسئولان عالی دو کشور برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف دانست و تأکید کرد: همکاری‌های خوبی بین تهران و کاراکاس در حوزه انرژی، نیروگاه‌های حرارتی، تعمیر پالایشگاه‌ها، صادرات خدمات فنی و مهندسی، روابط اقتصادی، دفاعی و نظامی وجود دارد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای روابط دو کشور است و دولت سیزدهم به دنبال ارتقای این ارتباطات به بالاترین سطح است.

آیت‌الله رئیسی از حوزه علم و فناوری به عنوان یکی دیگر از حوزه‌ها یاد کرد که تهران و کاراکاس می‌توانند همکاری‌های خوبی در آن حوزه داشته باشند و متذکر شد: گام‌های خوبی برای همکاری‌های علمی و فناورانه با ونزوئلا در ایران برداشته شده و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری آماده انتقال تجربیات خود در این زمینه‌ هستند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی قریب‌الوقوع خط مستقیم پروازی بین تهران – کاراکس توضیح داد: این اقدام زمینه خوبی برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان دو کشور است که منجر به رونق روابط اقتصادی و تجاری می‌شود و روابط دو ملت را نزدیک‌تر خواهد کرد. 

رئیس جمهور در پایان اظهار امیدواری کرد «سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران نقطه عطفی برای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور و تعمیق دوستی دیرینه دو ملت باشد».

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 267449
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا