آمریکا برای جنگ‌های احتمالی با روسیه و چین آماده می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: ارتش آمریکا در حال حاضر در ایالت کالیفرنیا یک سری دوره‌های ویژه برای نظامیانش تدارک دیده است که برای جنگ‌های آینده علیه دشمنان بزرگی مثل روسیه و چین آماده شوند.


به گفته ورمورت مرکز نظامی فورت ایروین در صحرای موهاوه حتی زبان روسی را نیز آموزش می‌بینند. آسوشیتدپرس تعداد نظامیان آمریکایی این دوره‌ها را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد که یکی از برنامه‌های آنها برگزاری رزمایش با دشمن فرضی است.

به نظامیان آمریکایی گفته شده است که در میدان جنگ از تلفن‌های همراه خود در ثبت وقایع و انتشار آنها در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.

کریستین ورموت گفت: من فکر می‌کنم در حال حاضر کل ارتش واقعاً به آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد نگاه می‌کند و سعی می‌کند درس‌هایی بیاموزد. تجربه روسیه و اوکراین یک ابزار سنجش قوی برای ارتش ما محسوب می‌شود.

شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که این کشور در ماه‌های گذشته اطلاعات تایید نشده‌ای برای جنگ اطلاعاتی علیه روسیه منتشر کرده است.

از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به طور فزاینده‌ای به اوکراین تسلیحات و تجهیزات می‌دهند. جو بایدن رئیس جمهور روز چهارشنبه از کمک ۸۰۰ میلیون دلاری به کی‌یف خبر داد.

بایدن در اظهاراتش در حمایت از اوکراین گفت:‌ مردم آمریکا همچنان به حمایت و ایستادگی در کنار مردم شجاع اوکراین ادامه خواهند داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اوایل ماه جاری گفت: سرازیر شدن سلاح‌های غربی در اوکراین تاثیر منفی بر مذاکرات صلح خواهد گذاشت.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 257198
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا