آغاز رایزنی‌های دیپلماتیک مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به وین، اتحادیه اروپا تا زمان انتشار این خبر، بیانیه رسمی درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام منتشر نکرده است. با این وجود منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران و خبرنگاران رسانه‌های خارجی احتمال زیادی را برای برگزاری این نشست تا پیش از ظهر امروز (به وقت محلی وین) در نظر گرفته‌اند.


دیروز علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که هیات ایرانی متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف مقابل ارائه داده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران برسند.

متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران دیروز در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در دو نوبت صبح و عصر آقای باقری با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی و رؤسای سه هیأت اروپایی گفت‌وگو کرد. همچنین کارگروه‌های رفع تحریم و موضوعات هسته‌ای نیز عصر پنجشنبه  با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و ۱+۴ تشکیل جلسه دادند. در این جلسات در خصوص متون و پیشنهادات مطرح‌شده از جانب ایران گفت‌وگو انجام گرفت.

اما شنیده‌ها حاکیست که طرف‌های اروپایی تمایل دارند که برای بررسی متون پیشنهادی ایران به پایتخت‌ها برگردند و به همین خاطر خواستار تشکیل نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام در سطح روسای هیات‌های مذاکره کننده شده‌اند.

 باقری می‌گوید اگر طرف مقابل برای استمرار گفت‌وگوها آماده باشند،‌جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این زمینه ندارد و در وین هست تا گفت‌وگوها را ادامه بدهد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 233039
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا